Fortuna/Delta Logistiek F2 kampioen!

Na de F1 vorige week was het deze week de beurt aan Fortuna F2 om het kampioenschap binnen te halen. In een wedstrijd tegen de directe concurrent De Weidevolgels F1 moest er vandaag gewonnen worden om het kampioenschap zeker te stellen. Met veel publiek langs de kant gingen onze kanjers de strijd aan.

In het eerste kwart had Fortuna het beste een beetje moeilijk met het strakke verdedigen van De Weidevogels. Toen we eenmaal door hadden dat meer rennen en sneller overgooien er voor zorgde dat we wel vrij stonden voor de korf, ging het hard en wisten we een 0-2 achterstand om te buigen in een 4-2 voorsprong. Bij 5-2 mochten de tegenstanders een superspeler in zetten. Dat maakte voor onze F2 echter helemaal niets uit en bij 9-5 floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Ik heb langs de kant genoten van de fanatieke en stralende koppies in het veld.

Diegenen die gewend zijn om Joost Preuninger bij Fortuna 1 heel rustig te zien coachen op een stoeltje achter de boarding kan ik adviseren om een keer een wedstrijd van de F2 te komen kijken. Vol passie staat hij nu half in het veld te coachen en te zwaaien met zijn armen. Positief aanwezig om iedereen bij de les te houden. Plezier is de sleutel tot succes en dat was vandaag meer dan duidelijk te zien.

Ik stel onze kampioenen graag nog even aan u voor:

Amber G.: We hebben Amber een paar weken moeten missen door een vervelende operatie maar we zijn heel blij dat ze er weer is. Deze paar weken heeft ze snel weer ingehaald door keihard haar best te doen op de training. Verdedigen gaat al super bij Amber, ze zorgt er voor dat haar tegenstander niet kan schieten in de buurt van de korf. Als één van haar medespelers schiet, gaat Amber al gelijk rennen om de bal te kunnen pakken.

Amber S.: Amber is onze stille kracht, ze laat zich niet snel gek maken door die drukke gasten in haar team. Af en toe misschien wel iets te bescheiden. Laat Amber niet vrij schieten want ze scoort hem zeker. Menig schotspelletje op de training wordt gewonnen door Amber.

Koen: Koen is onze grappenmaker! Op de training maakt hij altijd grappen en hebben we veel lol om hem. Koen kan zijn eigen tegenstander heel goed uitschakelen. Met een mooie strakke pass kan hij zijn maatje Sil vrij zetten voor de korf om te scoren.

Sjors: Sjors korfbalt pas twee maanden. Als je haar ziet spelen zou je dat bijna niet geloven. Ze is lekker fel en gaat steeds meer ballen onderscheppen. Ook het snel doorgooien zien we met de week beter gaan.

Sil: Onze Sil maakt er graag een showtje van. Hij is de jongste van het stel maar behalve aan zijn lengte is dat nergens aan te zien. Hij scoort van dichtbij, ver weg, met één of met twee handen, het maakt voor hem niet uit. Ook onderschept hij heel veel ballen door goed te kijken en er tussen te springen waar het kan.

Nu lekker een weekje (Herfst)vakantie en dan op naar de zaalcompetitie!!

Een wederom trotse trainer Joyce.