Kerkpolderloop weer van start in juli en augustus

Kerkpolderloop

DTC stopt na 37 jaar met de organisatie, DIJC_Bertus gaat door en Allround gaat meedoen.

In de maanden juli en augustus wordt er in het poldergebied van Midden Delfland weer iedere zondag om 10.00 uur een hardloopwedstrijd van 5 km georganiseerd. Voor de kinderen is er de kinderloop van 1 kilometer. Al jaren is dit een groot succes, want in de zomermaanden zijn er weinig hardloopwedstrijden in de regio. Afgelopen jaren werd de Kerkpolderloop de ene week door DIJC Bertus en de andere week door DTC georganiseerd vanuit partycentrum Onder Ons aan de Kerkpolderweg. DTC heeft nu aangegeven na 37 jaar trouwe dienst te gaan stoppen met de organisatie. Op de eerste Kerkpolderloop van 3 juli wordt op gepaste wijze afscheid genomen van DTC. DIJC Bertus heeft in de sportschool Allround in Den Hoorn een nieuwe partner gevonden om de hardloopwedstrijden te organiseren. Deze sportschool ligt op de route van de 5 kilometerloop bij voetbalvereniging S.V. Den Hoorn. De start wordt op zondag 10 en 24 juli, 7 en 21 augustus verplaatst naar Allround aan de Zuidhoornseweg 6.
Op de zondagen 3, 17 en 31 juli en op 14 en 28 augustus organiseert hardloopvereniging DIJC Bertus de kerkpolderloop en is de start, zoals andere jaren, bij partycentrum Onder Ons aan de Kerkpolderweg 8.