Van de voorzitter

De zomer vakantie zit erop. Iedereen gaat weer naar school en aan het werk en komt lekker in het “normale” ritme. Als we kijken naar het seizoen wat voor ons ligt dan valt natuurlijk één ding direct op: het nieuwe kunstgrasveld.

Begin juli is de firma AH Vrij in opdracht van de gemeente Delft en Fortuna gestart met de renovatie van ons buitencomplex. In de maanden juli en augustus is er hard gewerkt en die nieuwe contouren zijn al goed zichtbaar. AH Vrij zal nog een paar weken nodig hebben om het hele complex speelklaar op te leveren. Zoals het er nu uitziet zal de oplevering begin september zijn. Bijna alle werkzaamheden zaten in de aanbesteding van de gemeente, maar er waren ook een aantal zaken die door Fortuna zelf gedaan moesten worden. Het zijn met name Nol Karbet en Wim Makaske geweest die tijdens de zomervakantie door hebben gewerkt aan deze voor Fortuna belangrijke zaken.

Op voorhand heeft Fortuna bij het KNKV aangegeven dat de eerste competitieronde geen thuiswedstrijden gespeeld konden worden. Hierdoor zijn de thuiswedstrijden uit de eerste competitieronden dan ook verplaatst naar 14 en 21 oktober. Zoals het er nu uitziet zullen in het weekend van 9 en 10 september de eerste competitiewedstrijden gespeeld gaan worden op het nieuwe kunstgras.

Vlak voordat iedereen op zomervakantie ging, heeft het bestuur nog een mooie deal kunnen maken met Hockeyclub Schaerweijde uit Zeist. Ook zij kregen een nieuw buitencomplex waardoor Fortuna de dug-out voor een mooi bedrag kon overnemen. Vier van de dug-outs zullen geplaatst worden bij veld 2 en 3, maar moeten nog wel voorzien worden van een nieuwe verflaag. Ik doe hiermee dan ook direct een oproep voor een aantal “verfvaders” die de dug-outs willen voorzien van een nieuwe verflaag. U kunt zich aanmelden bij voorzitter@fortuna-korfbal.nl

Eerste kampioenen:

Het seizoen is begonnen. Zaterdag 12 augustus werd op het strand van Scheveningen door het KNKV het officiële NK Beachkorfbal georganiseerd. Het resultaat voor Fortuna was zeer goed. Zowel de nieuwe D1 als nieuwe B1 werd Nederlands kampioen. Een knappe prestatie.

Nieuwe secretaris

Wim Makaske heeft aangegeven zijn taak als secretaris te willen overdragen, zodat hij zich meer kan richten op diverse projecten die momenteel lopen en die opgestart moeten worden. Aan het eind van het afgelopen seizoen heeft het bestuur een nieuwe secretaris gevonden in de persoon van Jolanda Vrolijk. Jolanda is geen onbekende van de club. Zij heeft meerdere seizoenen deel uitgemaakt van de technische commissie. Daarnaast heeft Jolanda twee spelende kinderen bij Fortuna. Het bestuur is erg blij met de bereidheid van Jolanda om de functie van secretaris te vervullen. Wim zal na de overdracht de rest van het seizoen binnen het bestuur verantwoordelijk zijn voor projecten.

Verder heeft het bestuur besloten om haar vergaderschema aan te passen. Het bestuur zal het komende seizoen maandelijks (de eerste maandag van de maand) vergaderen. Hierdoor krijgen de bestuursleden meer ruimte in de agenda om met commissies te overleggen.

Het bestuur heeft dan de volgende samenstelling:

Voorzitter: Ed Hom

Penningmeester: Ronald van Leeuwen

Secretaris: Jolanda Vrolijk

Technische zaken: Arend Esser

Jeugd (technische) zaken: Cindy van Eijk

Complex: Nol Karbet

Algemene zaken: Jeroen de Vos

Projecten: Wim Makaske

De selectie:

De selectie is afgelopen zaterdag ook weer gestart met de voorbereidingen van het nieuwe seizoen. Als grote verrassing hebben zij de bestuurskamer onder handen genomen. De bestuurskamer is opgeruimd, de muren zijn geverfd en er is een mooie nieuwe vloer gelegd.

De bestuurskamer is weer als nieuw. Ook het scorebord wat achter op het terrein stond is door de selectie verplaatst naar het nieuwe hoofdveld.

“Op de koffie bij het Bestuur”

Het komende seizoen zal het bestuur de ouders van jeugdleden uitnodigen voor een kop koffie. We willen dit inplannen voor of na een thuiswedstrijd op het moment dat ouders bij Fortuna zijn. Het doel van deze sessies is om mogelijke vragen die er zijn bij ouders weg te nemen. Ook willen we een kijkje achter de schermen geven van de vereniging Fortuna. Wat komt er bij kijken om een vereniging als Fortuna draaiende te houden? De ploegouders zullen hiervoor een uitnodiging krijgen. Wij kijken uit naar deze gesprekken.

Vrijwilligers:

Het komende seizoen zal het vrijwilligersbeleid één van de speerpunten worden van het bestuur. Het lijkt in sommige gevallen steeds moeilijker om vrijwilligers te vinden die zich periodiek willen inzetten voor de vereniging. Denk daarbij aan de mensen voor de sponsorcommissie en de kantinecommissie. Toch zien we ook positieve ontwikkelingen. Zo heeft de jeugdcommissie het voor elkaar gekregen om alle jeugdploegen te voorzien van één of meerdere trainers en coaches. Een groot compliment daarvoor. Zij laten zien dat er met de juiste benadering voldoende vrijwilligers te vinden zijn.

Het bestuur wenst iedereen een sportief seizoen toe!

Ed Hom

 

 

 

Lees meer nieuws

Wedstrijdverslag 17 april

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de verrichtingen van al onze jeugdteams? In deze rubriek kunnen jullie wekelijks teruglezen hoe de jeugdploegen het ervan af

Lees meer »