AW.DTV kan één helft mee met Fortuna/Delta Logistiek

Fortuna/Delta Logistiek heeft zondagmiddag goede zaken gedaan. Zowel het eerste als tweede wonnen met grote cijfers van hun Amsterdamse opponent. De acht van Mark Tissink rekenden net als de acht van het duo Korporaal/Folkerts na rust definitief af met hun tegenstander, nadat ze de rust in gingen met een 13-12 tussenstand. Fortuna/Delta Logistiek 1 won met 29-17, terwijl het tweede AW.DTV al met 26-18 had verslagen.

De beginfase was duidelijk voor Fortuna/Logistiek dat zich absoluut wilde revancheren van de onfortuinlijke nederlaag tegen KZ/Hiltex. De eerste aanval leverde via Thomas Reijgersberg direct een doelpunt op, waarna Michelle van Geffen – die een belangrijk aandeel in de score had zondagmiddag – een aanval later voor de 2-0 tekende. AW.DTV kon pas voor het eerst wat terugdoen vanaf de strafworpstip (3-1) nadat Daan Preuninger even daarvoor zijn directe tegenstander Bret Nolthuis al had getrakteerd op een zinderend blok. Geen moment leken de Amsterdammers wat te kunnen halen in een duel dat vooral in de beginfase werd gekenmerkt door harde duels van beide kanten.

Toch kon Fortuna/Delta Logistiek haar sterke openingsfase geen gevolg geven. AW.DTV teerde in de beginfase op de doelpunten van Jim Snel, die de eerste vier doelpunten van de Amsterdammers voor zijn rekening nam. Weliswaar vielen er drie vanaf de stip, maar hij hield de bezoekers wel in de wedstrijd. De doelpuntenproductie bij Fortuna stokte, terwijl Cedric Pardieck zich ook met het scoreverloop ging bemoeien. Met Snel was hij belangrijk voor de Amsterdamse scores, al kwam AW.DTV via Danny de Vos (11-10) en Joy de Groot uiteindelijk weer op gelijke hoogte: 11-11. Een stunt zat er echter nooit in. Nik van der Steen zijn 12-11 werd nog gepareerd met een strafworp van wederom Snel, waarna zijn directe tegenstander Reijgersberg voor de 13-12 ruststand zorgde.

Na rust bleek het verzet van de bezoekers snel gebroken, weliswaar werd het nog één keer gelijk, maar daarna werd de Delftse verdedigende druk dermate verhoogd waardoor AW.DTV steeds meer energie moest leveren om nog maar een goede aanval te produceren. Bij Fortuna/Delta Logistiek verliep het allemaal wat makkelijker. Mirjam Maltha kreeg kans na kans en die vrijheid leverde haar zondag drie doelpunten op, waaronder de 14-13. Het gat werd vergroot naar vier, waarna het duo Reijgersberg/Preuninger het massaal aanwezige publiek beloonde met een heerlijke goal. Daan Preuninger passeerde Bret Nolthuis, werd overgenomen door Snel, waarna Reijgersberg de afgelegde bal van afstand tot doelpunt wist te promoveren: 19-14. Het slotakkoord was uiteindelijk voor Daan Preuninger, die met zijn zevende treffer voor de 27-19 en daarmee de eindstand zorgde. AW.DTV kon één helft bij blijven, maar moest in het tweede bedrijf haar meerdere erkennen in het verdedigend sterke Fortuna/Delta Logistiek.

Eerste punten voor Fortuna/Delta Logistiek 2
Dat gold ook voor de wedstrijd bij de tweede teams. De Amsterdammers namen daar weliswaar brutaal de leiding (3-6), met een loepzuivere Kasper Pang als aanjager, maar konden die voorsprong niet lang behouden. Jord Bezemer trok de stand met twee doelpunten weer snel gelijk waarna het stuivertje wisselen was begonnen. Het leverde een nog nietszeggende 13-12 voorsprong voor Fortuna/Delta Logistiek als ruststand op.

Jordi Kouwenhoven opende na rust met een dynamische onehander voor de 14-12 en langzaamaan werd de voorsprong uitgebouwd naar 18-14. Dat was nog niet de definitieve nekslag voor de bezoekers, die nog terugkwamen tot 18-17. Dichterbij liet het tweede de Amsterdammers niet meer komen, met een 8-1 run werd de einstand uiteindelijk bepaald op een duidelijke 26-18 overwinning.