(Jeugd) Scheidsrechterscommissie

De (jeugd)scheidsrechterscommissie zorgt er voor dat voor alle thuiswedstrijden een scheidsrechter is aangewezen. Daarnaast is de commissie verantwoordelijk voor de opleiding van de scheidsrechters van de jeugdteams.

Op deze pagina vind je handige documenten en het laatste nieuws vanuit deze commissie.

Handige documenten

Meer scheidsrechters opleiden

Een Fortuna-scheidsrechter is nodig bij alle wedstrijden binnen onze vereniging. Wist je dat we ook scheidsrechters voor het KNKV moeten leveren buiten de vereniging?

Vanaf 2023 willen we hard aan de slag met het liggende beleidsplan. Dat begint met het vergroten en certificeren van spelregelkennis. Ook maken we het bij de jeugd steeds gewoner om een trainingspartijtje te fluiten. We hopen meer mensen op te leiden tot jeugdscheidsrechter én zelfs KNKV scheidsrechter.

• Fluiten op trainingen. Kinderen gaan elkaar fluiten bij partijtjes op trainingen, vanaf de D-jeugd zal dit actief door trainers worden aangeboden.
  • Korfbalmasterz Spelregelbewijs. Vanaf de B-jeugd vragen we ieder spelend lid het Korfbalmasterz spelregelbewijs te halen. Dit kan online via https://www.korfbalmasterz.nl/. Daarnaast zullen we ook spelregelavonden herintroduceren voor spelende leden, ouders en andere geïnteresseerden.
  • Jeugdscheidsrechter. Als jeugdscheidsrechter kun je jeugdwedstrijden leiden binnen de vereniging. Voor de opleiding hiervan zijn er binnen de vereniging begeleiders beschikbaar die elk seizoen de nieuwe lichting zullen coachen. Laat het ons weten als je dit wilt!
  • KNKV-scheidsrechter. Na het doorlopen van bovengenoemde stappen verwachten we meer interesse en zekerheid in het fluiten bij onze leden. Graag willen we meer leden opleiden tot bondsscheidsrechter die buiten de deur bij wedstrijden aan de slag kunnen. De (beperkte) kosten hiervoor neemt Fortuna op zich. De begeleiding en de benodigde examenwedstrijden kunnen we volledig binnen de vereniging faciliteren. We zullen leden actief benaderen, maar voel je ook vrij om zelf je interesse te melden!

Je kunt ons bereiken via jeugdscheidsrechter@fortuna-korfbal.nl.

Samenstelling

Gabrielle Uitbeijerse – coördinator