Voorbeschouwing: Sfeervol zoals DOSSIE-uit?

DOSSIE-uit is altijd een wedstrijd om naar uit te kijken, niet in de eerste plaats vanwege het feit dat het vrijwel altijd een kwibuswedstrijd is. En kwibusritten zijn altijd leuk. Voor supporters, maar zeker ook voor de spelers. Het geeft toch een andere sfeer en gek genoeg gedijt de Fortuna/Delta Logistiek-selectie daar goed onder. Alhoewel, gek? Het is een extra stimulans, waardoor je onbewust nog meer gaat geven. Die sfeer wordt ook steeds meer zichtbaar in de thuishal en dat is mooi. Want zaterdag spelen we geen DOSSIE-uit, maar DOSSIE-thuis. En dankzij de overwinning van DVO/Accountor op Blauw-Wit vorige week, lijken de kaarten voor de play-offs nog helemaal niet geschud.

Want wie zicht heeft op het programma, weet dat LDODK/Rinsma Modeplein en Blauw-Wit de degens nog kruisen. Wint LDODK? Dan nadert Fortuna/Delta Logistiek de Amsterdammers tot twee punten, waardoor een play-off-plaats weer in eigen handen ligt. In de één-na-laatste speelronde spelen we namelijk nog tegen de ploeg van Barry Schep. Wint LDODK? Dan kan het resultaat van deze speelronde nog wel eens van cruciaal belang zijn. LDODK speelt namelijk TOP/SolarCompleet. En die ploeg is niet zomaar verslagen.

Toch zal Fortuna/Delta Logistiek vooral naar zichzelf moeten blijven kijken. Wedstrijd voor wedstrijd. Of zoals de motiverende Al Pacino zo mooi verwoordde: ‘Inch by Inch, Play by Play’. DOS’46 werd in de uitwedstrijd relatief makkelijk opzij geschoven, maar het lijkt alsof de Nijeveners toen toch in mindere vorm verkeerden dan toen. Zaterdag zullen ze gebrand zijn om zich te revancheren en stiekem zullen ze toch op een klein wonder hopen, waardoor de roodzwarten dit seizoen misschien wel de play-offs halen. Al lijkt de kans voor hen wel erg klein.