Van de voorzitter: The day After

Wat een sportweekend!! De afsluiting van de zaalcompetitie en het is voor Fortuna een geweldig zaalseizoen geworden!
Zo werden de F2, E2 en de E3 kampioen. Misschien wat minder zichtbaar zijn de resultaten van D2, C2, B2 en A2. Al deze teams speelden ook op het hoogste niveau voor tweede teams en al deze ploegen hebben zich weten te handhaven.

Alle kampioenschappen zijn bijzonder, zeker ook die van de C1 en D1. Beide ploegen komen uit in de hoofdklasse. Door het kampioenschap plaatsten beide ploegen zich voor het Nederlands Kampioenschap. Wat is het dan super knap dat beide ploegen ook nog eens op die dag Kampioen van Nederland zijn geworden!

De A1 werd ook kampioen in de hoofdklasse en plaatste zich daarmee voor de play-offs. De eerste wedstrijd werd afgelopen weekend gewonnen en komende zaterdag zal de A1 zich kunnen plaatsen voor de finale in de Ziggodome.

Elders op de site zullen er mooie verslagen te lezen zijn van alle wedstrijden. (D1, C1 en A1)

Als vereniging willen wij bij alle leeftijdscategorieën proberen op het hoogste niveau te korfballen. Kampioen worden is geen doel, maar kan een resultaat zijn van een goed seizoen. Wat zijn we dan ook trots op de sportieve prestaties dit zaalseizoen.

Zo’n twee jaar terug zat een afvaardiging van het bestuur en TC samen met de Delta Logistiek in een restaurant te brainstormen over de toekomst van Fortuna. Er was tijdens de wedstrijden van Fortuna 1 nauwelijks beleving. Marcel Segaar zou stoppen als selectiespeler. Dit moest worden omgekeerd. Vanaf dat moment is er heel veel gebeurd. Er werden plannen gemaakt om alle randzaken optimaal in te vullen. Delta Logistiek stelde Fortuna in staat om de ambitie waar te gaan maken.

Nu staat Fortuna 1 in de play-offs met een geweldige supportersschare. Als ik terugkijk naar wedstrijden van Fortuna 1 dan ben ik trots op de selectiespelers met het behaalde resultaat. Misschien ben ik nog trotser op alle Fortuna supporters die zich zo massaal positief laten zien tijdens de wedstrijden. Wat leeft onze vereniging en wat gaat het sportief gezien fantastisch.

Ik wil dan ook langs deze weg al het technische kader binnen Fortuna, de jeugd commissie, de technische commissie, maar zeker ook de coaches en trainers bedanken voor hun inzet. Resultaat is geen doel, maar komt na goede keuze.

En tot slot: Delta Logistiek ontzettend bedankt voor al jullie ideeën en support!

Ed Hom