Theo Korporaal Korfbal Spektakel - Delft

Aanvang

16.30u

Voorbeschouwing

Op zaterdag 13 november start bij Fortuna/Delta Logistiek voor de 24e maal de Road to Ahoy; het Theo Korporaal Korfbal Spektakel. Ook dit jaar mogen we weer genieten van een sterk deelnemersveld. DVO/Accountor, PKC/Vertom, TOP/Litta en Fortuna/Delta Logistiek strijden om de TKKS-titel die een opmars naar het landskampioenschap moet betekenen.

De vier ploegen speelden op zaterdag 6 november de halve finales in Sassenheim. Waar voor Fortuna/Delta Logistiek een herhaling van de Korfbal Leaguefinale wachtte. PKC/Vertom is dit seizoen klaar om de Delftenaren opnieuw van succes af te houden en dat lieten ze in de eerste halve finale al merken. De Papendrechters kennen weinig wijzigingen en zijn wederom één van de favorieten voor het Nederlands kampioenschap. Met Olav van Wijngaarden en Sanne van der Werff heeft het de twee beste spelers van vorig seizoen in huis.

TOP/Litta leverde op het oog behoorlijk in, met onder andere het vertrek van Mick Snel, Celeste Split, Roos Verheugt en Tim Flokstra. Daar staat tegenover dat het nog steeds kan beschikken over (oud-)internationals Barbara Brouwer en Nick Pikaar. Terwijl het Haagse toptalent Jimmy Swikker de overstap naar Sassenheim maakte.

De Sassemse ploeg kruiste in haar thuishaven de degens met DVO/Accountor, dat zich langzaamaan vanuit de onderste regionen van de Korfbal League heeft weten te ontwikkelen tot een reuzendoder en dark horse voor de play-offplaatsen. Je doet het collectief van de Bennekommers tekort door je enkel te focussen op de snelle spits Gertjan Meerkerk. Met Koen van Roekel heeft DVO een A-international in huis, die bovendien omringt wordt door meer aanstormend talent.

In dit ijzersterke deelnemersveld zal de ploeg van Ard Korporaal en Damien Folkerts zich 13 november willen laten zien. Kunnen Mick Snel, Celeste Split en Renée van Ginkel zich direct in de basis spelen en het gewenste verschil maken? In ieder geval mag de Delftse formatie zich niet langer verschuilen als underdog en zal het zich met deze sterke selectie als finalekandidaat voor de Korbal League moeten zien. In eigen hal wacht een herhaling van de finale van 2018. Een wedstrijd waar vooral de supporters reikhalzend naar uitkeken. Eindelijk weer eens een wedstrijd voor eigen publiek.

Programma 1e teams (betaalde entree, tevens CoronaCheck)
14.45u – Fortuna/Delta Logistiek – TOP/LITTA

5. PKC/Vertom
6. TOP/Litta

0-0 (0-0)

Kom jij naar het Theo Korporaal Korfbal Spektakel?