Fortuna/Delta Logistiek A1 – Nieuwerkerk A1: 10-9 Ongeslagen en nu play off tegen PKC

De A1 won ook de laatste wedstrijd in de reguliere competitie en dus bleef Fortuna ongeslagen op het veld. In de andere hoofdklasse werd PKC 2e in de poule en dus is die ploeg nu de tegenstander in de play off.

Op deze snikhete zaterdag won de A1 van nummer 2 Nieuwerkerk. Een wedstrijd in een logischerwijs lager tempo dan normaal en een wedstrijd met weinig goals. Met name in de 2e helft was Fortuna beter maar was de afronding sommige delen erg matig. In de eindfase kon Fortuna toch de overwinning veiligstellen en dus bleef de A1 deze veldcompetitie ongeslagen (13x winst, 1x gelijk).

PKC werd in de andere hoofdklasse 2e achter kampioen DeetosSnel en dus speelt de A1 op zaterdag 10 juni de play off tegen de ploeg uit Papendrecht. Een mooie herhaling van de finale in de Ziggodome en dus een kans op revanche voor Fortuna. Aangezien de A1 eerste werd in hun poule speelt de A1 de play off thuis in Delft. Binnenkort zal het tijdstip van de play off bekend worden. De andere play off gaat tussen DeetosSnel en Nieuwerkerk.

Nu eerst een weekend rust en dan op naar 10 juni: Fortuna/Delta Logistiek – PKC/SWKGroep. Succes A1!

Tekst: Erik Snaphaan