Start van de competitie voor de G-korfbal

Voor ons G-team vandaag de eerste competitiewedstrijden.

Na een lange zomerstop stonden vandaag weer de eerste competitiewedstrijden voor ons G-korfbalteam op het programma. Dat was een tijd geleden. Onze laatste wedstrijd was begin mei geweest. Daarna hebben we alleen nog getraind, gezellig gebarbecued en we hebben genoten van een fantastisch Fortunakamp!

In de maand september is het voor ons altijd een beetje lastig om voldoende spelers in het veld te brengen. Veel van onze spelers genieten dan nog van een heerlijke nazomerse vakantie. Gelukkig lukte het ons om vandaag 4 spelers in het veld te brengen. Dat betekende geen reserves. Aangezien we in toernooivorm spelen mochten de spelers 3 wedstrijden aan de bak. Niks mixed gender sport vandaag, gewoon 4 mannen in het veld. De pret was er niet minder om.

We begonnen tegen Merwede en schoten uit de startblokken. We sloten onze tegenstanders flink op en maakten het passen moeilijk. We konden dan ook veel ballen onderscheppen en met snelle aanvallen een aantal fraaie doelpunten scoren. Onze scheidsrechter Michelle van Geffen floot af bij een eindstand van 5-1 voor Fortuna. Waarbij we de laatste 5 minuten met maar drie spelers eindigden omdat één van onze spelers het niet eens was met de beslissingen van Michelle en even moest afkoelen. ‘Onrecht’ is soms moeilijk te verwerken maar als je het herkent en zelf aangeeft dat je even moet afkoelen dan zijn we daar toch ontzettend trots op.

De tweede wedstrijd begonnen we ook heel goed. We hadden veel kansen maar het scoren lukte niet. Blauw Wit ging veel effectiever met de kansen om en al snel stonden we 4-0 achter. En als de scheidsrechter dan ook nog een doelpunt afkeurt, kunnen we de emoties maar moeilijk onder controle houden. De bal vliegt het veld over en weer een speler die moet afkoelen. We weten toch terug te knokken tot 5-4 onder luide aanmoedigingen van Lieneke Pries. De inhaalspurt kwam net te laat want 5-4 was ook de eindstand van deze wedstrijd.

Gelukkig hebben we dan even drie kwartier pauze om af te koelen. Tijd die we nodig hebben om even bij te komen en nog even wat spelregels uit te leggen.

Supertrots zijn we als trainers op de derde wedstrijd. Een hele spannende wedstrijd maar we bleven rustig en accepteerden de beslissingen van scheidsrechter Nol Karbet. We waren weer bereikbaar voor de coaches en deden ook echt wat met de aanwijzingen. Ik vroeg mij als coach alleen af waarom ik Alex maar niet kon bereiken in het veld. Maar het bleek dat hij zijn gehoorapparaten had uitgedaan voor de regen die met bakken uit de hemel kwam. Met mooie doelpunten sleepten we uiteindelijk een 4-2 overwinning over de streep.

Begin oktober spelen we weer competitie. Dan vieren we ook het 5-jarige bestaan van G-korfbal bij Fortuna. Iets dat we zeker niet ongemerkt voorbij willen laten gaan.

Trotse coaches van ons G-team!