Update van het bestuur (8) – Fijne feestdagen gewenst

We gaan een bijzonder jaar met elkaar afsluiten. Waar we nog begonnen met een lock down en verplicht thuis zitten, zijn we aan het einde van dit jaar volop bezig met het organiseren en bijwonen van allerlei grootschalige evenementen! Een groter contrast kan ik me bijna niet voorstellen.

Toch zijn we als Fortuna/Delta Logistiek vooral bij de jeugd nog niet helemaal klaar. Zaterdag speelt de A1 de topper bij PKC, de B1 thuis tegen TOP(s) en gaat de D1 naar Koog Zaandijk. En volgende week is onze selectie present op de Korfbal Challenge inclusief onze jeugd-internationals en spelers die voor de RTC’s uitkomen. Veel succes en bovenal plezier met deze laatste activiteiten.

Terugkijkend hebben we veel bereikt als vereniging. We hebben een tweede hal gerealiseerd die volop wordt gebruikt. Er is kennisgemaakt met DAS basketbal en tijdens de weekenden zijn er veel mensen van Fortuna die bij DAS gaan kijken en andersom. Leuk om te zien en hopelijk leidt dit tot een nauwere samenwerking tussen beide verenigingen.
We zijn Kampioen van Nederland geworden in een bruisend AHOY en gaan als kers op de taart op 10 en 11 februari de Korfbal Champions League organiseren! Dat belooft een mooie happening te worden met vier top wedstrijden tussen de beste ploegen van Europa!
De seizoensopening was een ware happening en een mooie aftrap voor de competitie. Als aandenken hangt er een mooi doek bij de ingang van de aanwezige jeugd samen met onze selectie. Verder is de klusgroep druk bezig geweest met het realiseren van een tweede leslokaal voor het ROC Mondriaan, waardoor wij onze gehele kantine weer kunnen gebruiken. Op de jaarvergadering(en) hebben we goede discussies met elkaar gevoerd over hoe we verder willen/moeten met de vereniging. Veel mensen zijn opgestaan om de club verder te helpen. We zijn er nog niet wat betreft invulling van de vacatures, maar zetten wel stappen op de weg richting Fortuna2030.

En over plannen gesproken; afgelopen zaterdag heeft het Bondsbestuur van het KNKV het Strategisch plan 2023+ aangeboden aan haar controlerend orgaan, de Bondsraad. De totstandkoming van dit plan is gedaan met behulp van verschillende sessies die door het land heen zijn georganiseerd en waar verenigingen hun input konden geven. Heb zelf een sessie bijgewoond en heb kennis gemaakt met Margot van Beusekom, de externe begeleider die het KNKV hiervoor heeft ingehuurd. Zij heeft een artikel geschreven over korfbal dat ik iedereen wil aanraden om te lezen. Het artikel vind je hier, stof tot nadenken lijkt mij.

Wat het nieuwe jaar ons allemaal gaat brengen, kunnen we nog niet zeggen. Wat we wel weten, is dat alles wat we doen, we met elkaar moeten doen. De vereniging draait niet op een handjevol mensen, maar op alle leden. Onze vereniging maken we samen!

Langs deze weg willen wij alle vrijwilligers bedanken voor jullie inzet voor Fortuna/Delta Logistiek in het afgelopen jaar. Wij hopen dat jullie ook komend jaar weer verder aan onze club willen bijdragen. Als bestuur wensen wij iedereen een heel mooi, en bovenal gezond 2023 toe voor jou en je naasten. Geniet van de laatste dagen van 2022 en tot in het nieuwe jaar!

Namens het Bestuur,

Jan Jaap van Leusden