Achilles A1 – Fortuna/Delta Logistiek A1: 15-33 Simpele winst voor de A1

Nadat de A1 vorige week het play-off ticket definitief veilig stelde was dit weekend Achilles de tegenstander. Het werd in een prima wedstrijd van de A1 een makkelijke overwinning: 16-33. Nu even een weekje rust en dan vol gas richting de play-offs.

Fortuna start meteen goed aan de wedstrijd. Na de 1-1 scoren ze in korte tijd 4x achter elkaar en dus staat het 1-5. Achilles probeert er op dat moment nog een wedstrijd van te maken en ze haken bij 3-5 nog even aan. De A1 gaat echter in een prima tempo goed door en na 7 minuten spelen staat het 4-8. In de rest van de eerste helft blijft eigenlijk hetzelfde spelbeeld bestaan. De A1 blijft leuk en in een goed tempo doorspelen, Achilles wil wel maar kan niet en via de stand 6-13 (met nog 10 minuten te spelen tot de rust) eindigt de eerste helft bij 9-18.

Aan het begin van de tweede helft een slappe en slordige A1. Achilles start wel goed aan de 2e helft en ze maken dan ook 3 goals op rij: 12-18. Hierna pakt de A1 vanaf de 6e minuut na rust het weer prima op en scoren ze goed door. Via 13-23 eindigt de wedstrijd uiteindelijk bij 16-33.

Nu dus even een weekje rust en dan na de laatste competitiewedstrijd op 11 maart tegen KKC op naar de play-offs. De tegenstander in de play-offs is nog niet bekend want bovenin de andere poule is het erg spannend tussen Dalto, AVO en DOS’46.

Tekst: Erik Snaphaan