Afronding project 600: geen extra contributieverhoging nodig

Op de vorige jaarvergadering hadden we naar aanleiding van het gat op de begroting met elkaar besloten om de contributie slechts deels te verhogen en het resterende bedrag wat ontbrak met elkaar op te halen voor de club. Dat kwam erop neer dat elk team zo’n € 600 bij elkaar zou proberen te krijgen.

Al meteen na de jaarvergadering gingen veel teams enthousiast aan de slag. Iedereen stak de handen uit de mouwen en er werden tal van leuke evenementen georganiseerd, zoals een lasergamedag, een familiedag, een dubbelschiettoernooi met zelf gebakken pizza’s achteraf en een pubquiz die vanwege het drukke programma eind vorig seizoen naar aankomende vrijdag 6 oktober is verschoven. Ook werden er allerlei acties op touw gezet, zoals een tennisballenactie, een sponsor-schietactie, er werden paasontbijtjes verkocht en bezorgd en er werden Fortunahoedjes verkocht.

Naast de directe inkomsten die de georganiseerde evenementen opleverden, kwamen daar indirect ook nog eens extra barinkomsten uit voort. En als klap op de vuurpijl gaan een aantal van deze acties/evenementen herhaald georganiseerd worden. Daarnaast hebben we via Project 600 de nodige sponsoren mogen verwelkomen.

Hierdoor hebben we een groot deel van het gat op de begroting kunnen dekken en samen met een aantal meevallers heeft dit geleid tot een te verwaarlozen negatief exploitatieresultaat. De penningmeester zal dit op de jaarlijkse algemene vergadering verder toelichten. En dat betekent mooi nieuws: er is geen extra contributieverhoging meer nodig!

De allergrootste winst voor de club is misschien wel dat er enorm veel mensen zijn opgestaan. Dat heeft tot meer beleving binnen de club geleid en bovendien tot meer verbinding onderling door teamoverstijgende projecten.

Kort samengevat zijn we dus enorm blij met en trots op wat we met zijn allen hebben neergezet afgelopen seizoen!