Dalto/Klaverblad Verzekeringen A1 – Fortuna/Delta Logistiek A1: 15-17 De A1 gaat voor de dubbel en titelprolongatie

De A1 heeft zich na de Ziggofinale ook geplaatst voor de veldfinale. Ze blijven in de race om de dubbel te halen en dus de veldtitel te prolongeren. Het werd geen topwedstrijd in Driebergen. In warm weer werd het fysiek flink aangesproken. Er werd matig geschoten maar wel was de verdediging goed op orde en de werklust hoog en dat leverde een 15-17 overwinning op. Op naar Bennekom!

De eerste twintig minuten gaat de wedstrijd gelijk op. Beide ploegen nemen een kleine voorsprong maar na tussenstanden van 1-2, 2-3 en 4-3 staat het na die twintig minuten 6-6. Dalto valt dan zes minuten stil en Fortuna speelt dan hun beste fase van de wedstrijd. Via drie mooie goals staat het met nog negen minuten te spelen 6-9. Dalto neemt een time out maar die helpt in eerste instantie niet want Fortuna speelt prima door. Een strafworp van Fortuna zorgt voor 6-10 en de wedstrijd lijkt vroegtijdig enigszins de kant van Fortuna op te vallen. Knap van Dalto is het dan dat ze binnen enkele minuten drie afstandsschoten binnenschieten en dus weer helemaal aansluiten bij 9-10. Fortuna houdt tot de rust wel de voorsprong vast. Het laatste schot van de eerste helft van Dalto zorgt voor de ruststand van 11-12.

Na rust start Fortuna matig. Het tempo is erg laag en de schoten vallen niet. Na de snelle 12-12 van Dalto scoort Fortuna na zo’n negen minuten toch de 12-13. De verdediging is wel op orde. Er wordt goed verdedigd en de duels worden goed aangegaan. In tegenstelling tot de eerste helft rondt Dalto de tweede helft de vrije ballen niet af en dus valt toch de 12-14. Het warme weer heeft invloed op het tempo dat laag ligt. Er wordt in de aanval aan beide kanten wel flink herhaald, maar er wordt matig geschoten en dus weinig gescoord. Na de 13-14 van Dalto weet Fortuna toch een gaatje van drie goals te slaan bij 13-16. Er zijn dan nog minder dan tien minuten te spelen. Het spelbeeld veranderd niet, het tempo blijft laag en de goals vallen niet. Wel tikt de tijd weg en dat is, zolang de stand zo blijft, gunstig voor Fortuna. Na de 14-16 weet Dalto toch nog op 1 goal verschil te komen bij 15-16 en dan zijn er nog minder dan drie minuten te spelen. Dalto heeft meerdere aanvallen om gelijk te maken maar de goal valt niet en de A1 weet in de laatste minuut de verlossende 15-17 binnen te knallen. Uiteindelijk sleept de A1 een zwaarbevochten overwinning uit het vuur.

Gefeliciteerd spelers, speelsters en begeleiding. Weer een bijzondere, speciale en knappe prestatie. De A1 speelt volgende week om 16.00 uur de NK-finale tegen Oranje Wit. Op naar de dubbel! Succes A1!

Ook de C1 (12.00 uur) en het 1e (18.00 uur) spelen in Bennekom hun finale. Succes allemaal.

Als laatste nog de felicitaties van alle A1-ouders voor de D1 kinderen en begeleiding die deze zaterdag Nederlands Kampioen werden en dus de dubbel behaalden.