DeetosSnel A1 – Fortuna/Delta Logistiek A1: 25-28

Zaterdag reisde de A1 af naar Dordrecht voor de eerste topper in de A-Junioren Hoofdklasse B. DeetosSnel A1 was de tegenstander in de prachtige korfbalhal. Fortuna won uiteindelijk terecht, deelde dus een tikje uit maar weet dat in deze poule de volgende uitdaging volgende week al weer wacht.

Het was een speciale wedstrijd voor Merijn en Manon die vanDeetosSnel overstapten naar Fortuna, beiden speelden een prima wedstrijd.

In de eerste aanval van de wedstrijd krijgt DeetosSnel meteen een strafworp, deze wordt echter gemist. Fortuna profiteert hier meteen van want na 3 minuten staat er via 2 schoten en een vrije bal een 0-3 voorsprong voor Fortuna op het scorebord. Hierna is het aftasten aan beide kanten en bij 1-3 en 2-4 haakt DeetosSnel een beetje aan maar vervolgens is het tien minuten lang Fortuna dat DeetosSnel overklast. Na deze tien minuten staat het via vijf verschillende doelpuntenmakers 4-12 in het voordeel van Fortuna. Als DeetosSnel van de schrik bekomen is vechten ze zich knap terug in de wedstrijd. Het wordt eerst 5-12 en 6-12 en Fortuna neemt een time-out met nog een kleine tien minuten te gaan. Na de time-out wordt het 7-14 maar Fortuna neemt al wat mindere schoten en de afronding is wat minder. DeetosSnel heeft langere aanvallen en meer schoten per aanval. Vervolgens volgen er zeven minuten waarin DeetosSnel in een flow komt, bijna niet mist en 7x op rij scoort. Fortuna stelt er niks tegenover en dus gaat de stand ineens naar 13-14. In de laatste 1,5 minuut herpakt Fortuna zich enigszins en kan het toch met een kleine voorsprong van 14-15 gaan rusten.

Na de rust is het de eerste vijf minuten tot de stand 17-17 een gelijk opgaande wedstrijd. Fortuna scoort 17-18 en vervolgens weet DeetosSnel in vier minuten tijd niet de gelijkmaker te produceren. Dit komt ze duur te staan want uiteindelijk weet Fortuna via een stip een voorsprong van twee punten te nemen: 17-19. Even weetDeetosSnel nog aan te sluiten bij 18-19 maar zo’n zestien minuten voor tijd blijkt dit de laatste keer dat ze dat voor elkaar krijgen. Via 18-21 en 20-24 staat het met nog tien minuten te gaan 21-25. In de laatste fase van de wedstrijd probeert DeetosSnel het nog wel maar Fortuna houdt de tegenstander vakkundig van zich af. De A1 scoort prima door op de goede momenten, is scherp in de verdediging en blijft daar snel de bal winnen. Met nog vijf minuten te gaan staat het 23-28. Fortuna speelt in de laatste minuten de wedstrijd uit, DeetosSnel scoort nog 2x en dus eindigt het bij 25-28.

Een hele knappe, mooie en terechte overwinning voor de A1  bij een van de concurrenten in deze poule. Nu op naar de volgende uitdaging die volgende week wacht in Delft: Oranje Wit uit Dordrecht dat dit weekend won van Achilles. Aanvangstijd: 18.15 uur in de Fortunahal!

Erik Snaphaan