Fortuna A-selectie komend seizoen uitgebreid met Laura van der Linden

Foto: Pauline Bredero

De Technische Commissie en de coaches zijn blij mee te kunnen delen dat Laura van der Linden met ingang van komend seizoen uitkomt voor Fortuna. Laura speelt momenteel bij KCC/CK Kozijnen.

Coach Damien Folkerts: “We zijn blij dat Laura bij ons komt spelen. Ze vormt een mooie aanvulling op de huidige groep. We zien dat de groep nog wat sterker wordt, en dat hebben we nodig om de top 4 opnieuw aan te vallen. Laura viel op door dit seizoen in de Kenonz Korfbal League doelpunten te maken en sterk te spelen in de korfzone.”

Laura begon haar korfballoopbaan bij Sporting Delta, waarna ze al vroeg in haar jeugd de overstap maakte naar DeetosSnel, beide clubs in Dordrecht. Daar doorliep ze alle jeugdteams en speelde ze haar eerste jaren in de selectie.

In 2018 maakte ze de overstap naar CKV Nieuwerkerk, om vervolgens voor haar huidige club KCC/CK Kozijnen te kiezen: “Tijdens mijn periode bij Nieuwerkerk heb ik veel mooie wedstrijden in de Hoofdklasse gespeeld, maar helaas misten we toen de promotie naar de Korfbal League. Om toch op het hoogste niveau te kunnen spelen, volgde een overstap naar KCC/CKK Kozijnen. De afgelopen twee jaar waren mijn eerste twee seizoenen in de Korfbal League.”

Laura ziet haar overstap van KCC/CK Kozijnen naar Fortuna als een nieuwe uitdaging om nog meer stappen te maken op het hoogste niveau: “Ik heb gemerkt dat spelers in de Korfbal League van vele markten thuis moeten zijn. Het aanvallende spel wordt steeds dynamischer, terwijl de verdedigende druk toeneemt. Fortuna was voor mij altijd een ambitieuze club die elk jaar meedoet om de bovenste plekken in de Korfbal League. De overstap naar Fortuna zie ik dan ook als een nieuwe uitdaging op het hoogste niveau om te kijken waar mijn plafond ligt.”

Over haar eigen spel vertelt Laura: “Ik speel graag in de korfzone, vooral in de rebound en assist, en probeer daarin ook zelf kansen te creëren en gevaarlijk te zijn. De rol die je speelt, hangt natuurlijk af van wat er in de wedstrijd nodig is en tegen welk type tegenstander je speelt.”

Laura kijkt erg uit naar komend seizoen: “Ik heb enorm veel zin om volgend seizoen onderdeel van deze selectie te zijn. Tot snel!”

En dat is wederzijds. Laura, van harte welkom bij Fortuna en we kijken ernaar uit je bij ons binnen de lijnen te zien komend seizoen!