Fortuna C2 is goed op weg in de zaal

Fortuna/Delta logistiek C2 is inmiddels met kerstreces. Bij deze een update voor de liefhebbers over de gespeelde wedstrijden tot nu toe. Z

Zaterdag 24 november trad de C2 aan voor de eerste zaalcompetitiewedstrijd. De tegenstander was Tempo C2. Misschien door de lange rit ernaar toe, duurde het even voor de spieren en hoofden op scherp stonden. Ook misten ze een basisspeler, gelukkig goed opgevangen door Yanu. Ruststand was 2-4. In die rust is er waarschijnlijk thee geschonken met peper, want de 2e helft was een stuk productiever en liet de C2 leuke aanvallen zien. De eindstand in deze goed gefloten wedstrijd was 3-11. Een goed begin voor de C2.

8 december was de 2e zaalwedstrijd, ditmaal uit tegen KVS C1. Ook nu kende de C2 een moeizame start, ze kwamen wel op 0-1 voor, maar verdere aanvallen hadden helaas geen doelpunt tot gevolg in de eerste helft, bij KVS ging dat beter de ruststand was 3-1. Wat zouden de coaches in de rust uit de hoge hoed toveren om het tij te keren? Een vakwissel: twee dames werden omgewisseld en in no time stond het 3-3. Nu nog even 21 minuten de boel dicht houden en zelf blijven scoren 😉. Dat is natuurlijk wat te makkelijk gezegd. Maar iedereen was wel wat feller en dat is altijd leuk voor het meegereisde publiek, dat er nog eens goed voor ging zitten. De ballen vielen beter en KVS had wat pech, hoewel: ‘geluk dwing je af’ heb ik weleens gehoord. Met een buzzerbeater bracht de C2 de eindstand op 5-9. 4 punten uit twee wedstrijden, dat kan niet beter.

15 december dan de eerste thuiswedstrijd, een latertje. 15.45 ging het startsignaal voor Fortuna C2 tegen Top C2. Het eerste doelpunt was voor Fortuna, waarna Top de schade repareerde 1-1. De eerste helft werd er lustig op los gescoord door beide ploegen, de rust kwam bij 8-6. De tweede helft ging dat een stuk moeizamer. Tegenstanders zaten kort op elkaar en over en weer waren er slordigheidjes waardoor de bal soms snel verloren of juist terugveroverd werd. De eindstand was 12-8. Net als Avanti C1 heeft Fortuna C2 6 punten uit 3 wedstrijden. Dankzij een beter doelsaldo staat de C2 nu bovenaan in de poule. Na de kerstvakantie op 12 januari staat om 15.30 uur gelijk de kraker Fortuna C2 tegen Avanti C1 op het programma! Wie zal het felst uit de startblokken schieten? Blijven de punten thuis in Delft of gaan ze mee naar Pijnacker? Komt het zien!