Fortuna/Delta Logistiek 1 boekt haar tweede overwinning!

Afgelopen zaterdag speelde Fortuna haar vijfde wedstrijd van het zaalseizoen uit bij Unitas in Harderwijk. Ondanks de stroeve openingsfase wist Fortuna met 16-23 te winnen; hierdoor stijgen ze naar de tweede plek in de Korfbal League. Mick Snel wist helaas niet het record alltime doelpunten van Marc Broere over te nemen, maar daar heeft hij volgende week thuis tegen Blauw-Wit opnieuw de kans voor.

Het duurde even voordat de wedstrijd op gang kwam. Na de eerste treffer van Joren van Nieuwenhuijzen duurde het erg lang voordat de Delftenaren weer tot een goal kwamen. Fortuna had net zoals vorige week veel kansen nodig om de mand te vinden. Unitas maakte hier gretig gebruik van en kwam een aantal keer op voorsprong. Ondanks dat Unitas goed schoot wisten de Harderwijkers geen serieus gat te slaan. Vlak voor rust was de stand dan ook 9-9. Op slag van rust kwam Fortuna een beetje in de flow. Die snelle treffers zorgden ervoor dat Fortuna de rust in ging met een 9-12 voorsprong. Na rust gingen de remmen los. Unitas kon het hoge tempo van Fortuna niet meer bijbenen. Door twee goals van Nik van der Steen wist Fortuna het gat te vergroten naar 9-15. Unitas had ondanks het achterverdedigen erg veel moeite in de verdedigende rebound. Toen Fortuna in de tweede helft eenmaal raak begon te schieten was er geen houden meer aan voor de ploeg uit Harderwijk. Terwijl Unitas in de eerste twintig minuten makkelijk mee scoorde kon het team in de tweede helft niet onder de druk van Fortuna vandaan komen.

Mick Snel zorgde van afstand voor de 9-16, hij was zaterdag goed voor twee doelpunten en blijft hierdoor nog even de nummer twee op de all-time topscoorders lijst van de Korfbal League.

Aan het eind van de wedstrijd kregen talenten Kay van Vliet en Jimmy Swikker ook nog speelminuten. Van Vliet wist zijn invalbeurt te bekronen met een goal. Vanaf de strafworpstip mocht hij aanleggen voor zijn eerste Korfbal League-doelpunt dit seizoen. Fortuna speelde de wedstrijd uiteindelijk gemakkelijk uit. Bij vlagen werden de meegereisde supporters uit Delft getrakteerd op mooi spel en Fortuna blijft nog altijd ongeslagen.