Fortuna/Delta Logistiek B1 met goed gevoel op kerstreces

Voor Fortuna/Delta Logistiek B1 stond gisteren de laatste wedstrijd voor de Kerstvakantie op het programma. Tegenstander was Die Haghe B1 dat weliswaar 1 verliespunt meer had, maar wel hoger op de ranglijst stond doordat ze een wedstrijd meer hadden gespeeld.

Fortuna/Delta Logistiek begon de competitie met een ruime 27-9 overwinning op De Meervogels B1 dat, gezien de ruime nederlagen die ze iedere week noteren, een zware zaalcompetitie tegemoet gaat. De week daarop werd er erg matig gespeeld tegen HKV/Ons Eibernest B1. In de Steenwijkhal hebben we het traditioneel moeilijk (daar kan Fortuna C1 inmiddels ook over meepraten) maar gelukkig werd er uiteindelijk wel met 13-15 gewonnen.
In de daarop volgende week blesseerde Annick haar duim tijdens de gymles. Drie tot zes weken gips was aanvankelijk de diagnose in het ziekenhuis. Een zware domper temeer omdat het sterke Dalto B1 op bezoek kwam. Op wilskracht en bij vlagen met goed korfbal maakten we het Dalto B1 erg moeilijk maar uiteindelijk maakten we net teveel foutjes om te kunnen winnen (22-23 verlies).

Op de vrijdag voor de wedstrijd tegen Avanti kregen we het goede bericht dat de duim van Annick uit het gips mocht en er eigenlijk niets gescheurd was. Met een brace moest het allemaal gaan lukken en kon Annick in ieder geval op de bank plaatsnemen om indien nodig in de slotfase nog iets te forceren. In Pijnacker tegen Avanti B1 speelden we met voorsprong onze slechtste wedstrijd van het seizoen. Vrijlopen, passing, afronding, aanvallende keuzes….. alles was dik onder het normale niveau dat we halen. Pien en Jason waren de hele week ziek geweest en maar voor 70% fit en dat hielp uiteindelijk ook niet mee. Maar gelukkig troffen we Avanti ook op een voor hun slechte dag en wonnen we met 14-15. Gezien de 34 goals die Avanti B1 gisteren maakten tegen HKV/Ons Eibernest B1 mochten we met die uitslag onze handjes dichtknijpen. Of misschien is het zo dat verdedigen een sterk punt van ons is?

Dat laatste bleek in ieder geval wel in de wedstrijd van gisteren tegen Die Haghe B1. In de eerste 10 minuten waren we matig aan het voorverdedigen maar had Die Haghe al erg veel moeite met onze druk op het schot en met onze sterke rebounders. Daarnaast haalden we aanvallend ook weer eens een behoorlijk afrondingsniveau. Mark, Jan en Kay hadden hun vizier op scherp en daar kwamen nog damesdoelpunten bij van Annick en Yona. Bij rust dus een redelijk geruststellende 11-2 voorsprong. Slechts 2 treffers tegen bij rust terwijl Die Haghe B1 in de eerste 5 wedstrijden een gemiddelde haalde van 20 goals per wedstrijd. Niet slecht!!

Na rust onze traditioneel moeizame fase waarin de doelpunten even niet vallen en we dan ook verzanden in slordig spel. Passfouten, schoten op verkeerde momenten en te weinig beweging waren er de oorzaak van dat Die Haghe kon terugkomen tot 12-7. Op die stand misten ze twee vrij cruciale strafworpen. Marit was de hele week ziek geweest en kampte nog steeds met behoorlijk onwillige luchtwegen. Maud loste haar af en in de wedstrijd tegen Dalto (3 goals en 2 strafworpen mee) en Avanti deed ze dit al erg goed. Nu scoorde ze ook direct de belangrijke 13-7 en dit trok Fortuna/Delta Logistiek B1 net over het dode punt heen.

Kay speelde een sterke wedstrijd en legde de 14-7 en de 15-7 erin waarna het jump-schotje van Mark voor de 16-7 wel de mooiste van de avond was. Ook Pien, die iedere week beter gaat spelen en rond de korf steeds meer haar kansjes pakt, zorgde met de 17-8 voor het slotakkoord.

Kerstdiner Fortuna B1

Ondanks de matige fase na rust waren de coaches meer dan tevreden met name over de wijze waarop we gisteren als collectief stonden te verdedigen. Dit was genieten geblazen. Aanvallend gaan we proberen de afronding weer op een wat hoger niveau te krijgen want we hebben de kwaliteiten om iedere week boven de 20 goals te eindigen. ’s Avonds stond het traditionele Fortuna-B1-Kerstdiner op het programma en met deze lekkere overwinning smaakte het erg goed! Na de jaarwisseling meteen de lastige uitwedstrijd tegen Achilles B1 waar we gaan proberen om onze 2e plaats in de competitie verder te verstevigen.

Even 2 weken de tijd om alle pijntjes te laten genezen en om uit te rusten. We wensen Mark, Annick, Kay en Marit succes bij de Jeugdkorfbal Challenge!!!