Foutloze eerste rondgang Fortuna/Delta Logistiek B1

Fortuna/Delta Logistiek B1 zorgde er vorige week, door de 8-16 winst op Die Haghe B1, voor dat de voorsprong op de naaste achtervolgers opliep tot 4 wedstrijdpunten. Vandaag kwam het laag geplaatste Fortis B1 in Delft op bezoek.

De formatie uit Oost-Souburg verloor zelf enige weken geleden met 21-12 van Die Haghe B1 en zij zullen zich na het lezen van onze uitslag tegen datzelfde Die Haghe weinig illusies hebben gemaakt op een goed resultaat. Toch waren we op onze hoede. Ten eerste moet je zelf altijd maar weer een bepaald niveau zien te halen en de nipte 16-14 nederlaag van Fortis B1 tegen PKC B1 maakte indruk op ons. Tevens hadden we onze thuiswedstrijd tegen de inmiddels rode lantaarndrager KCC B1 nog in gedachten. In die wedstrijd zonken we in de tweede helft af naar een bedenkelijk niveau en mochten we met de uiteindelijke 15-13 winst onze handjes dichtknijpen.
Kortom, geen ruimte voor onderschatting…..

Annick zette direct in de eerste aanval de toon met een fraaie doorloopbal (1-0) en er zouden vandaag nog vijf andere veldgoals van haar hand volgen. Tot 2-2 kon Fortis B1 nog aanhaken maar toen was al zichtbaar dat ze veel moeite hadden met onze druk op de passing en onze reboundkracht. Ze kwamen maar spaarzaam tot schoten en dan ook nog veelal onder grote druk of met massale meevang.

Na 2-2 ging het gas erop en via goals van Annick (schoten, doorloopbal), de sterk spelende Jan (korte kans) en Marit en Jason liepen we soepeltjes weg naar een 8-2 voorsprong. Mark was de hele week koortsig geweest en liep met keelproblemen en tot de stand van 9-3 was hij nog niet op het scoreformulier verschenen, maar onze kracht is momenteel dat eigenlijk iedereen wel zijn doelpuntjes meepakt. Uiteindelijk dus ook Mark, want de 10-3 was van zijn hand.

Bij 11-4 gingen we aan een bakkie thee en dat was met deze temperaturen en de lichte miezer regen een welkome afwisseling. Na de rust werd het gaspedaal nog verder open getrokken. Fortis B1 bleef ontzettend veel moeite houden met het baltransport en zou in de tweede helft maar drie goals noteren. Via Kay, Yona en Annick liepen we uit naar een voorsprong van 15-4 waarna de combinatie Jan/Kay uit een schitterende uitgevoerde openingsbal de 16-4 noteerde.

De vader van Jan begon zich nu toch echt zorgen te maken want in een dolle bui had hij geroepen dat zijn zoon nooit 5 doelpunten in een wedstrijd zou maken en als het hem wel zou lukken, dan zou hij € 100 deponeren in de portemonnee van Jan. Voorgaande seizoenen zou hij deze weddenschap probleemloos hebben gewonnen maar door extra schottrainingen gaat het rendement van Jan zienderogen vooruit. En € 100, dat is een worst die Jan wel aanstond en bij 18-5 noteerde hij zijn vierde treffer….. Het zou toch niet echt gaan gebeuren?

Inmiddels was het grote wisselen met nog 12 minuten op de klok begonnen. Tim, Maud en Danielle uit de B2 en ook Thomas uit de C1 mochten nog even hun minuten maken. Yona en Annick kregen wat rust. Die mogen dinsdag met RTC weer aantreden bij het Districtentoernooi en we doen er alles aan om de boel dit seizoen heel te houden.

Marit en Annick maakten de twintig treffers vol maar de vijfde van Jan zou er uiteindelijk net niet komen. Tweemaal rolde de bal tot grote hilariteit van de volgepakte tribunes er net uit en de coaches overwogen nog even om voor € 50 een dealtje met vader Van de Akker te maken en Jan te wisselen…..

Het was allemaal niet nodig. Bij 20-7 floot de scheidsrechter voor het einde. Om in hippische termen te spreken: een foutloze eerste rondgang voor Fortuna B1. Zeven gespeeld en even zoveel overwinningen. Alleen de dubbele oxer van Achilles B1 (11-14 winst) en de waterbak van KCC B1 (15-13 winst) zorgden voor problemen. De andere hindernissen werden probleemloos genomen. Na de zaalcompetitie volgt de barrage.

Alles heel houden is het devies en snel gaan wennen aan de zaal waarin het allemaal een tempootje of twee sneller moet. Mocht u Fortuna B1 nog niet hebben zien spelen dit seizoen? Kom snel eens een keer kijken. Het is zeker niet foutloos maar wel energiek, enthousiast, gedreven en bij vlagen heel erg leuk om naar te kijken. Tot ziens!!