Interview met vrijwilliger Nicole: Alle spelers netjes in tenue

Alle spelers netjes in tenue: zo doen we dat

Nicole is één van de vrijwilligers bij de kledinglijn. Samen met drie anderen zorgt zij ervoor dat alle leden een passend tenue hebben. En dat de overgang naar een nieuwe kledingleverancier soepel verloopt.

“Op mijn zevende werd ik lid van Fortuna, omdat mijn zus daar al korfbal speelde. Ik ben blijven spelen tot mijn oudste zoon werd geboren. Nu heb ik drie kinderen, die allemaal ook bij Fortuna spelen. We zijn echt een Fortuna-familie, want mijn man heeft ook bij Fortuna gespeeld.”

“Fortuna voelt voor mij als een tweede thuis, want ik kom er al van kinds af aan. Ik vind het belangrijk dat mijn kinderen een teamsport doen. En omdat het een gemengde sport is, hebben ze goed contact met zowel jongens als meisjes. Ook vind ik het leuk om de saamhorigheid te zien als het eerste speelt. En hoe de kinderen daarbij worden betrokken, bijvoorbeeld met het oplopen.”

“Al een tijd voordat ik bij de kledinglijn kwam, leek het me leuk om te doen. Dus toen ik gevraagd werd, was ik gelijk enthousiast. Ik doe het samen met Dana, Bianca en Foekje. We zijn elke dinsdag tussen 19.00-20.00 op Fortuna aanwezig om kleding uit te delen. Het is heel gezellig om te doen. Met de andere vrijwilligers, en het contact dat je met iedereen hebt. Ik vind het fijn als iedereen er op wedstrijden netjes in tenue bijloopt, en ben blij dat ik daaraan kan bijdragen.”

foto van Nicole