Jalou, Isa, Twan en Justin Europees kampioen!

Op zondag 9 Juli zijn Jalou, Isa, Twan en Justin in Hongarije Europees kampioen korfbal onder de 15 jaar geworden. Ook bij de coaches was Fortuna sterk vertegenwoordigd: Thomas van Fortuna C1, Rick van Fortuna A2 en Punyapat die aankomend seizoen samen met Thomas de C1 gaat coachen.

Jalou, Isa, Twan en Justin maken onderdeel uit van het Regionaal Talenten Centrum West <15 jaar (regio Den Haag). Vorig seizoen werd dit RTC-team kampioen van Nederland en mocht daarom Nederland vertegenwoordigen tijdens dit Europese Kampioenschap. Naast onze vier Fortuna-spelers bestond het team verder uit spelers van Avanti, Refleks, Die Haghe en ONDO(G).

Op vrijdag 7 juli vertrok het team met begeleiding en supporters naar Hongarije, en op zaterdag en zondag stonden er zes poulewedstrijden op het programma. De insteek was anders dan anders: er werd namelijk een soort monokorfbal gespeeld met 4 tegen 4 spelers. In de poulefase bleef ons RTC-team ongeslagen, al was de wedstrijd tegen Duitsland erg spannend: pas in de laatste 10 seconden scoorde Nederland met 9-8 de winnende treffer.

In de finale was Duitsland weer de tegenstander. Dit keer werd het een ruime overwinning van 16-9. Daarmee is het team Europees kampioen onder de 15 jaar geworden. Van harte gefeliciteerd Jalou, Isa, Twan en Justin!

Leuk weetje: bij Zwitserland waren vier spelers actief die komend seizoen bij ons in het roodwit zullen spelen: Romain, Aaliyah, Guillaume en Parice. Romain en Aaliyah speelden afgelopen seizoen al in het roodwit en spelen aankomend seizoen in de B1, en Guillaume en Parice spelen komend seizoen in de C1.

Foto’s zijn afkomstig van het Instagramaccount van ek.korfbal.u15nl en ek.korfball.u15.teamnl.photos, gemaakt door Mike van Vendeloo.