Jeugdverslagen van de week – 16 sept

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de verrichtingen van al onze jeugdteams? In deze rubriek kunnen jullie wekelijks teruglezen hoe de jeugdploegen het ervan af hebben gebracht.

Deze week de verslagen van:

F4

Fortuna F4 moest zaterdag uitspelen tegen Dunas F1. Het was een spannende wedstrijd. In de rust stonden we met 2-4 voor. Na de rust stonden we al snel 5-4  achter. In het laatste gedeelte van de wedstrijd vochten ze zich goed terug in de wedstrijd en hebben we uiteindelijk met 7-9 gewonnen. Fortuna F4 jullie hebben heel goed gespeeld! Elyse bedankt voor het invallen!!

C1

Op deze zonnige zaterdagmiddag speelde de C1 op het hoofdveld tegen Nieuwerkerk. Deze twee teams troffen elkaar al eerder tijdens de oefenwedstrijd, die toen ruim werd gewonnen door onze toppers van de C1.
Dit keer nam Nieuwerkerk snel de leiding en kwam ons team met 0-2 achter. Gelukkig werd er daarna ook flink gescoord aan de Fortuna zijde. En was het 9-6 aan het einde van de eerste helft.
Na rust kwam Nieuwerkerk sterk terug en met nog een kwartier spelen, was het 11-10. Al snel daarna wisten onze spelers elkaar en de korf goed te vinden. Dit resulteerde in een eindstand van 19-13. En daarmee gaat onze C1 nu aan de leiding in de competitie!

Eerst even voorstellen

Wij zijn Bram, Nathan, Veroniek, Emily, Veerle, Thomas, Mika en Elle van de D1. Onze trainers en coaches zijn Sophie en Sascha. Behalve hard trainen en het spelen van wedstrijden kunnen we ook veel lol maken met elkaar. Maar als het erop aankomt zijn we heel serieus en gaan we voor de winst. Zaterdag 16 september lukte dit niet helemaal tijdens onze eerste uitwedstrijd van deze competitie. We speelden bij Avanti tegen hun D1. Voor de rust stond het 9-3, werk aan de winkel dus na de rust. Na een flinke slok water en een peptalk van de coaches gingen we na de rust de strijd weer aan en wisten we uiteindelijk toch nog wat punten te scoren en eindigde de wedstrijd met 10-8. Helaas wel verloren maar we hebben tot het einde gevochten en ons best gedaan!

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie in de weekenden dat jullie thuisspelen ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊