Jeugdverslagen – 7 oktober

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de verrichtingen van al onze jeugdteams? In deze rubriek kunnen jullie wekelijks teruglezen hoe de jeugdploegen het ervan af hebben gebracht.

Deze week de verslagen van:

Fortuna C1 is kampioen!

Afgelopen zaterdag 6 oktober werd er om 9.30 uur gespeeld in Nieuwerkerk. De C1 begon vol enthousiasme aan deze wedstrijd. Wat hebben ze het spannend gemaakt! Tot het einde werd er met plezier (en soms enige frustratie) samengespeeld. Geen uitgebreid verslag dit keer, maar voor het spelverloop laat ik jullie graag meelezen met onze groepsapp. Dan weten jullie wat wij bedoelen.
Het resultaat mag er zijn. Met volgende week de laatste wedstrijd van deze veldcompetitie is het kampioenschap al in de pocket. En gaan zij de volgende veldcompetitie verder in de kampioenspoule!
Gefeliciteerd spelers van de C1 en dit resultaat wordt mede mogelijk gemaakt door het trainen en coachen van Punya en Thomas.
Ook een bedankje aan alle spelers die met ons mee willen om op de reservebank te zitten. Afgelopen zaterdag waren dit Marly, Sara en Niels.

Fortuna D3 is kampioen!

Fortuna D3 is ongeslagen kampioen geworden in hun poule. De wedstrijden wonnen zij met hele dikke cijfers! Super goed gedaan. Op naar het zaalseizoen waarin de tegenstanders wellicht wat meer tegenstand zullen gaan geven, maar dat is alleen maar fijn. Daar leren jullie ook weer veel van.

F4:

Deze week moest Fortuna F4 thuis tegen Dunas F1. In het begin ging het gelijk op. In de rust stond het 2-2. Na de rust al snel 2-3 en toen 3-3. In het laatste gedeelte van de wedstrijd hebben we beiden nog gescoord en hebben wij gewonnen met 5-4. Jullie hebben er hard voor gewerkt! Goed gedaan toppers!

E5:

Zaterdag heeft de E5 thuis gespeeld tegen Dijkvogels E2. De eerste helft werd er al veel gescoord en leuk overgespeeld en goed verdedigd. De ruststand was toen ook 6-1. De rest van de wedstrijd bleven de aanvallen spannend en werd er goed verdedigd. De Dijkvogels hebben er ook nog een paar gescoord. De eindstand is 7-5 geworden. Aevy bedankt voor je hulp!
Volgende week spelen we uit bij Valto en kunnen we kampioen worden. Zet hem op!

D1:

De D1 moest afgelopen zaterdag thuis spelen tegen Avanti D1. Voor vele bekende tegenstanders. In de eerste helft kwamen beide ploegen heel moeizaam tot scoren. De wind werkte ook niet echt mee en na 15 minuten spelen was de stand nog steeds 0-0. We gingen uiteindelijk rusten met 1-1. Het beloofde een spannende tweede helft te worden.
De meeste ouders waren hun grijze haren van vorige week nog aan het verven toen we tegen Nieuwerkerk al een hele spannende wedstrijd hadden. De tweede helft werd inderdaad een hele spannende. Er werd om en om gescoord door Fortuna en Avanti. Uiteindelijk sloeg Avanti een gat van 2 punten en moest Fortuna zich terug knokken. Met nog een paar minuten op de klok was de stand 5-6. Vlak voor tijd scoorde Veroniek de 6-6! Iedereen weer opgelucht. In de laatste minuut waren er nog wat kansen, maar helaas ging de bal er niet in. Toch een punt eruit gesleept. Op naar de laatste wedstrijd van dit veldseizoen. Na 2 gelijkspelen gaan wij er vanuit dat er ook nog een winstpartij in zit.

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊