Jeugdwedstrijden van 30 september

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de verrichtingen van al onze jeugdteams? In deze rubriek kunnen jullie wekelijks teruglezen hoe de jeugdploegen het ervan af hebben gebracht.

Deze week de verslagen van:

D1:

Afgelopen zaterdag speelde de D1 weer eens tegen Nieuwerkerk D1. We zijn hun al meerdere keren tegengekomen in de oefenperiode en nu ook in de competitie. In de eerste wedstrijden werden wij steeds weggespeeld, maar de eerste competitiewedstrijd was tegen hun al spannend (7-10 voor Nieuwerkerk). Zaterdag ging het echt super goed en we hebben de hele wedstrijd voorgestaan of het was gelijk. We konden zien dat de schottraining zijn vruchten had afgeworpen want er werden veel doelpunten van afstand gemaakt. Het was enorm spannend voor zowel de coaches, de spelers als de aanmoedigende ouders. De spelers hebben allemaal keihard hun best gedaan. Er werd zelfs nog een speler van Nieuwerkerk C1 in gezet om van ons te winnen. Tot 2 minuten voor tijd stonden we 8-9 voor. Het was billenknijpen aan de kant. In de allerlaatste minuut scoorde Nieuwerkerk de 9-9 uit een dubieuze doorloopbal. Er stonden nog ongeveer 20 seconden op de klok voor een aanval van Fortuna. We zagen de zenuwen bij de spelers. Helaas was het teveel druk en is er geen doelpoging meer uitgekomen. We zijn als ouders enorm trots op hoe jullie deze wedstrijd hebben gespeeld en ook de coaches zijn enorm trots. Het was niet makkelijk, maar toch een puntje voor ons! Op naar Avanti komende zaterdag. Als jullie dan net zo goed spelen en verdedigen gaat die winst er echt een keertje komen.
Dees, Jip, Roos en Lana: bedankt voor het reserve staan c.q. invallen.

C1:

Voor de derde week op rij speelde ons team van Fortuna C1 thuis op het hoofdveld. Dit keer was Ondo de tegenstander. Deze twee teams hadden elkaar onlangs al ontmoet, waarbij een van onze dames wel heel close contact had met een heer van Ondo en vervolgens met de paal. Een ice pack en goede medische zorg doen wonderen, dus stonden beide spelers gewoon weer in het veld. En werd het geleende ice pack weer terug gegeven aan Ondo.
Beide teams waren vandaag goed aan elkaar gewaagd en het eerste punt werd gescoord door Ondo. Vervolgens scoorde Jenna, snel gevolgd door een mooi punt van Justin.
Ondo wist vervolgens gelijk te komen. Met 2-2 op het scorebord werd er enthousiast gespeeld. De spelers moedigden elkaar aan, net als de vele fans langs de lijn. Guillaume wist de korf 2 keer te vinden en met 4-2 gingen we de rust in.
Na de rust bleef het heel spannend, mooie kansen voor beide teams en Parice kreeg de bal mooi in de korf. Met nog twee minuten te spelen, de stand inmiddels op 6-5 kregen wij een strafworp mee. Helaas rolde deze uit de korf, dus geen extra puntje. We waren opgelucht toen de scheidsrechter affloot en we de punten in Delft wisten te houden.
Van de 4 gespeelde wedstrijden deze veldcompetitie hebben we alles gewonnen en gaan we nog steeds aan de leiding.
Volgende week op naar Nieuwerkerk! We houden jullie op de hoogte!

F4:

Avanti F1- Fortuna F4Na de verloren wedstrijd van vorige week gingen we er weer vol goede moed voor. Deze week speelden we uit tegen Avanti. Vorige keer was de wedstrijd in gelijk spel geëindigd. Het ging in het begin gelijk op. In de rust stonden we met 3-5 voor. Na de rust vielen er veel doelpunten en stonden we snel met 3-7 voor. Avanti speelden een lange tijd met een superspeler in het veld. We hebben de wedstrijd uiteindelijk gewonnen met 7-10.  Heel goed gespeeld Fortuna F4! Lea heel erg bedankt voor het invallen!!

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊