Remco Breedveld completeert trainersstaf A-selectie

Nadat enkele weken geleden Arnoud Kok gepresenteerd kon worden als aankomend trainer/coach, is de TC verheugd om ditmaal Remco Breedveld aan te kondigen. Samen met Arnoud zal Remco vanaf volgend seizoen Fortuna 2 onder zijn hoede nemen.

Remco is een echt korfbaldier. Van kinds af aan werd hij via zijn ouders al het wereldje in getrokken. En hoewel hij tot zijn 14e de voorkeur gaf aan voetbal, was hij vrijwel elk weekend ook langs het korfbalveld te vinden. “Uiteindelijk ben ik toch ook gaan korfballen, en heb ik bij VEO via de B1 en A1 ruim tien jaar in de selectie gespeeld¨, aldus Remco.

Tijdens, maar vooral ook na zijn actieve spelerscarrière lonkten diverse functies binnen het korfbaltechnisch kader van VEO. Naast vele jeugdteams heeft Remco vanaf halverwege het seizoen 2019/2020 het eerste team van VEO gedurende twee-en-een half jaar getraind en gecoacht. Samen met, jawel, Arnoud Kok!
Remco: “Toen ik voor die klus gevraagd werd, wist ik dat ik het niet alleen wilde gaan doen. In plaats van een gelijkgestemde, heb ik toen gezocht naar iemand die mij juist zou kunnen aanvullen. Zo kwam ik bij Arnoud uit.”

Waarin ze elkaar aanvullen? “Waar Arnoud uitblinkt in individuele begeleiding, zit mijn kracht in het managen van het groepsproces.Het mooie is dat we vaak hetzelfde doel voor ogen hebben, maar dat vanuit een andere route aanvliegen.” En het doel is wat Remco betreft duidelijk: “Winnen. Ik heb een hekel aan verliezen, dus ik geef mezelf elke wedstrijd volledig. Ook in dat opzicht heb ik er zin in om aan de slag te gaan bij een club als Fortuna, die altijd om de prijzen wil strijden.”

Fortuna TC-lid Marcel Segaar tenslotte: “Ook de TC is erg blij met het aansluiten van Remco als trainer bij Fortuna 2 en heet Remco van harte welkom binnen onze club. We zijn verheugd dat hiermee de wens om een passend trainersduo voor Fortuna 2 te vinden, is vervuld. Een trainersduo dat zowel op opleiding, maar ook wedstrijdbeleving en inzet ambitieus is. Een wens die zowel door spelers als TC wordt gedragen.“

Welkom bij Fortuna, Remco!