Schoolkorfbal na 25 jaar terug bij Fortuna: een geslaagde dag!

Woensdag 5 juni was de 66e jaargang van het Delftse schoolkorfbaltoernooi. Het was al zo’n 25 jaar geleden dat Fortuna dit toernooi op eigen veld kon organiseren. Door de komst van de tweede sporthal en de reorganisatie van de kunstgrasvelden is ons complex gelukkig weer geschikt voor dit soort grote evenementen.

Het werd een speciale editie, want dit was de eerste keer dat ook een school uit het speciaal onderwijs, de Herman Broerenschool, deelnam. En zij hebben het erg naar hun zin gehad: ze vonden het zo geweldig dat ze volgend jaar weer mee willen doen!

Na een maandenlange voorbereiding waren we er helemaal klaar voor. Aan alle details was gedacht en er waren al heel wat korfbalclinics bij scholen en trainingen op ons complex gegeven. Vanochtend heel vroeg stonden vele vrijwilligers gereed om ons complex klaar te maken voor dit grote evenement.

Vanaf half 2 ging het los. Na de opening, door wethouder Karin Schreuderhof, speelden circa 650 kinderen van verschillende scholen uit Delft, Rijswijk en Delfgauw hun wedstrijden.

Het werd een prachtig toernooi, mede dankzij heel veel vrijwilligers die de hele dag klaarstonden om te helpen. Mooi om te zien hoe het ons met zijn allen is gelukt om het toernooi vlekkeloos te laten verlopen.

Ook de deelnemende scholen waren enthousiast, zo was bijvoorbeeld te lezen in het verslag van De Meander uit Delfgauw: “Op deze stralende woensdagmiddag werd het jaarlijkse schoolkorfbaltoernooi georganiseerd bij KV Fortuna in Delft. Onze school was goed vertegenwoordigd, van kleuters tot onze oudsten uit groep 8! De sfeer was geweldig! Sportief en gemoedelijk met vele toeschouwers langs de lijnen. Er werd monokorfbal gespeeld door alle teams. De jongsten in de zaal, de anderen op het veld en voor teams uit groep 8 was er ook een partij op het beachkorfbalveld inbegrepen. Complimenten aan de kinderen en de coaches die hun best hebben gedaan om veel mooie punten te scoren.” De Meander mocht naast alle pret ook nog eens met verschillende teams de beker in ontvangst nemen aan het einde van het toernooi. Uit betrouwbare bron hebben we vernomen dat oud-leerlingen Milan en Lucas Boes trainingen hebben verzorgd tijdens de gymlessen, dus misschien was dat wel hun geheim.😀

Dank dan ook aan iedereen die deze dag tot een succes heeft gemaakt!! En op naar nog meer edities van dit mooie evenement bij ons op het complex.

Organisatie schoolkorfbaltoernooi
Dylan Wolf