TC update topkorfbalploegen

Nu de veldcompetitie is afgelopen en de zaal gaat beginnen is het een mooi moment voor een update van de topkorfbalploegen.

A-selectie
De A-selectie kon rekenen op veel publiek tijdens de thuiswedstrijden tegen TOP (S), KVS en Avanti. Het nieuwe terras werd optimaal gebruikt tijdens de mooie zaterdagen. In de slotfase plaatsten Fortuna 1 en 2 zich beide als poulewinnaar. Het is geen geheim dat de A-selectie niet kan wachten tot de zaalcompetitie begint, maar eerst kunnen we nog gaan genieten van het Theo Korporaal Korfbal Spektakel op 4 november in Papendrecht en de finaladag op 11 november in Delft. Deze krachtmetingen beloven een prachtig spektakel te worden tussen PKC, KZ, HKC en Fortuna.

B-selectie
Fortuna 3 kwam net als het tweede uit in de Reserve Ereklasse. Dat hebben ze geweten ook, met tegenstanders als PKC/Vertom 2, Sporting Delta 2 en Top (A) 2. Fortuna 3 wist knap 5 wedstrijdpunten te bemachtigen, wat (met inachtneming van 2 punten in mindering) net niet genoeg was voor handhaving. Maar door de winst te pakken in de laatste wedstrijd wist Fortuna 3 rechtstreekse degradatie te ontlopen. Het getoonde spel van de ploeg van Peter Boes biedt veel goeds voor de zaalcompetitie in de Reserve Overgangsklasse.

Fortuna 4 heeft het in de Reserve 1e klasse niet gered in de poule met Achilles, Refleks en HKV/OE. Positief nieuws is dat Taco Vleesenbeek de training en coaching op zich heeft genomen van deze jeugdige groep. Vanaf de zaal zal hij dit samen gaan doen met Punyapat Lindeijer, die ook Fortuna C1 coacht.

A-jeugd

Fortuna A1 is zonder puntverlies eerste geworden in de Hoofdklassepoule met Valto, Die Haghe en ONDO. De coaches Arline Hom, Laurens Verbaan en Luca Dekker kunnen tevreden zijn over de progressie van de ploeg in de eerste maanden van het seizoen.

De ploeg van Melvin Nijp en Tim van Oosten speelde als enige A2 in een sterke poule met A1 ploegen. Fortuna A2 wist zich in de laatste speelronde in de promotiepoule te spelen, door in de slotwedstrijd knap te winnen van IJsselvogels A1. In deze poule promoveert Avanti A1 ook, KOAG A1 degradeert.

De topsportploegen zijn het seizoen dus prima gestart. Voor de zaal wensen we alle Fortuna ploegen heel veel spelplezier en succes toe!

Namens de Technische Commissie,

Sven