Trainerswissel bij Fortuna A1 & A2 volgend seizoen

De huidige trainers van Fortuna A1 en A2 hebben bij de TC kenbaar gemaakt volgend seizoen te stoppen bij de A-jeugdselectie. Namens Fortuna willen wij Arno van Meerbeek, Wouter Bohmers, Mark Schravendijk en Dennis Vreugdenhil alvast bedanken voor hun inzet voor de vereniging. En uiteraard wensen wij jullie nog veel succes voor de tweede helft van de veldcompetitie!

Door dit vertrek is de TC bezig om nieuwe trainers aan te stellen voor seizoen 22/23 voor onze talentvolle juniorenselectie. We zijn dan ook verheugd om als eerste Laurens Verbaan voor te stellen als trainer/coach voor Fortuna A1. Laurens is zeer ambitieus om het maximale te bereiken als korfbalcoach en heeft al ervaring met het trainen en coachen van jeugdkorfballers. Op dit moment is hij coach van ONDO A1 en speler van Valto 1. De TC kijkt uit naar de samenwerking met Laurens om de goede prestaties van de A-jeugd voort te zetten en om hem te helpen zijn coachambities te realiseren.

De TC is nog bezig met het aanstellen van een assistent bij de A1 en trainers voor de A2. Wanneer hier meer over bekend is zullen we dat ook communiceren.

Hieronder volgt een korte introductie van Laurens:

Laurens Verbaan (25 jaar oud)

Werkt voor Rotterdam Sportsupport als projectcoördinator van de Schoolsportvereniging. Met dit project werken zij samen met scholen en verenigingen om meer kinderen structureel in beweging te krijgen in de Rotterdamse wijken. Naast al deze leuke dingen heeft Laurens zijn eigen korfbalbedrijf in evenementen en een platform met oefeningen.

‘Ik heb enorm veel zin in deze nieuwe uitdaging! Een mooie kans om mij als trainer te ontwikkelen en ik kijk er naar uit om met zo’n mooie talentvolle groep te werken. Na twee fijne gesprekken was het voor beide partijen duidelijk dat dit een match is.

Fortuna is voor mij geen onbekende club. Ik heb er vroeger regelmatig tegen gespeeld en ik ken een hoop mensen uit de selectie. De club heeft ambitie en ademt in alles korfbal en dat is iets wat bij mij past. Ik wil met de groep een grote stap zetten in het team- en individuele proces. Daarnaast is het van belang dat de spelers zich gaan klaarstomen voor de senioren en daar gaan we met elkaar alles aan doen.

Ik hoop jullie snel eens een keer te ontmoeten (langs de lijn)! Spreek me vooral aan om kennis te maken. Tot snel!’