Update van het bestuur (5) – de seizoenstart

De kop is er af en om gelijk maar met de deur in huis te vallen, die kop was of viel hard. Nadat een aantal teams dachten bovenaan te staan na een fantastische start, moest men constateren dat er 1 of 2 punten zijn afgetrokken  van de beginstand. De teams die dit betreft zijn Fortuna 2, 3, 4, 5 en 6! Hoe heeft dit nu kunnen gebeuren?

Het antwoord is vrij eenvoudig; wij hebben als Fortuna niet voor elkaar dat er wekelijks genoeg leden buiten de deur wedstrijden fluiten of beoordelen en in de zaal optreden als juryvoorzitter. En gezien het feit dat wij met heel veel senioren en jeugdteams in de wedstrijdsport spelen, moeten wij een behoorlijke hoeveelheid mensen leveren. En naast deze sportieve sancties betalen wij als vereniging een behoorlijke boete. Kortom, dit hebben wij als vereniging niet goed voor elkaar.

Op de Jaarlijkse Algemene Ledenvergadering in 2021 heeft het bestuur haar zorgen al geuit over het tekort. Er is het afgelopen jaar gezocht naar kandidaten die dit thema konden oppakken, maar helaas zonder succes. Wel zijn er externen bereid gevonden om namens Fortuna wedstrijden te fluiten en ook met Paal Centraal zijn afspraken hierover opnieuw bekrachtigd. Echter is dit onvoldoende om volledig invulling te geven aan het aantal functionarissen wat we (wekelijks) moeten leveren. Op de JAV van 17 oktober zal het bestuur een beleidsvoorstel doen om deze problematiek aan te pakken.

Er is echter ook goed nieuws te melden over de seizoenstart. Op zondag 28 augustus hebben we als vereniging het seizoen op een leuke manier geopend en dit was mede te danken aan de strakke organisatie. Nogmaals dank vanuit het bestuur naar alle vrijwilligers die deze dag tot een groot succes hebben gemaakt. Ondertussen is er een groep vrijwilligers al druk bezig met het volgende evenement, het Fortuna Korfbal Spektakel of TTKS! Op zaterdag 5 november zal de finaleronde bij ons in de hal plaats vinden, dus noteer deze dag vast in je agenda.

Met de opening van de hal is er op wedstrijddagen veel bedrijvigheid. Naast onze eigen leden is ook DAS vanaf heden vaste bewoner op ons complex. Zo wappert er niet alleen een vlag van Fortuna, maar ook van onze basketbal-buren. Met het mooie weer van de afgelopen tijd is het fijn dat we allemaal buiten kunnen zitten. Bij minder weer kunnen we natuurlijk allemaal in de kantine plaats nemen, maar het is misschien wat voller dan normaal. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan het realiseren van een tweede klaslokaal voor ROC Mondriaan. Als deze klaar is, betekent dit dat het achterste gedeelte weer kantine is en blijft. Dan hebben we permanent meer ruimte om de kantine te gebruiken.

Tenslotte wil ik deze update eindigen waar ik mee begon: vrijwilligers. Een vereniging kan niet bestaan zonder de inzet van de leden of hun ouders. Vrijwilliger zijn klinkt misschien zwaar vanwege de mogelijke taak die je uitvoert, maar is leerzaam en vooral ook leuk om met andere leden uit te voeren. Je bent niet in je eentje vrijwilliger, maar met elkaar en samen maken en zijn wij Fortuna! Vanuit het bestuur benaderen wij mensen voor mogelijke rollen, maar wij zien en spreken niet iedereen. Mocht je dus iets willen doen, maar je weet niet precies wat, schroom dan niet om contact te zoeken met iemand van het bestuur. Mocht je ons niet kennen, dan kun je dit altijd vragen aan de trainer/coach van het team waar je dochter of zoon speelt en anders kun je mailen naar voorzitter@Fortuna-korfbal.nl Hopelijk kunnen we komende weken veel vrijwilligers verwelkomen om onze club op een gezellige wijze verder uit te bouwen. Wij als bestuur kijken er naar uit om je te ontmoeten!

Namens het bestuur,

Jan Jaap van Leusden
Voorzitter

 

Lees meer nieuws

Share This