Voorbeschouwing Fortuna – AW/DTV

Nog vier wedstrijden te spelen, twee in eigen huis en twee buiten de deur. Het eerste thuisduel staat voor komend weekend op de rol, als AW.DTV op bezoek komt in de Fortuna-hal. Zowel voor Fortuna/Delta Logistiek als AW.DTV een cruciaal duel met het oog op de stand.

Waar staat Fortuna/Delta Logistiek?
Slechts één overwinning boekte Fortuna/Delta Logistiek in de laatste zes duels. Op zich niet verrassend als PKC/SWKGroep, TOP/Quoratio, Blauw-Wit en LDODK/Rinsma Fashion tussen de opponenten zitten. Van DVO/Accountor werd plichtmatig gewonnen, maar in Eindhoven kon DSC niet van een overwinning worden afgehouden. Daardoor vinden we de Delftenaren nu op de zevende plaats terug, met maar twee punten voorsprong op de negende plek. Hekkensluiter AW.DTV heeft maar drie punten minder en kan dus heel goede zaken doen in Delft.

Waar staat AW.DTV?
De Amsterdammers staan inmiddels op de laatste plaats, mede dankzij het verrassende punt van DVO tegen TOP. AW.DTV liet na zes punten uit zes wedstrijden een steek vallen tegen stadsgenoot Blauw-Wit, en staat daardoor nu weer op de laatste plaats. Komend weekend wordt dan ook een cruciaal duel voor de ploeg van Jan Bongers en Arthur Carolus, die bij KCC/SO Natural nog samenwerkten met Nik van der Steen. Bongers gaf eerder op Korfbal.nl al aan dat hij teleurgesteld zou zijn als AW.DTV uit de drie wedstrijden voor het duel met DVO nul punten zou behalen. Nu er verloren is en na Fortuna/Delta Logistiek een ontmoeting met PKC wacht, zal AW.DTV er alles aan doen om de punten vanuit Delft mee te nemen.

Laatste vijf uitslagen
18-12-2016 AW.DTV – Fortuna/Delta Logistiek 26-27
19-03-2016 Fortuna/Delta Logistiek – AW.DTV 27-20
24-01-2016 AW.DTV – Fortuna/Delta Logistiek 26-27

Onderlinge balans
Winst Fortuna/Delta Logistiek: 2
Gelijkspel: 1
Winst AW.DTV: 0
Doelsaldo: 81-73

Laatste ontmoeting
De ontmoeting in Amsterdam was het eerste duel in de Korfbal League waarin Fortuna/Delta Logistiek aantrad zonder Mirjam Maltha. Aan de hand van de mannen werd al in de eerste helft een gaatje geslagen wat resulteerde in een 13-16 ruststand, en meteen na rust viel de 13-17. Doordat Fortuna/Delta Logistiek daarna zeven minuten niet scoorde, kwam AW.DTV terug in de wedstrijd en zelfs op een 18-17 voorsprong. Bij 21-18 was het AW.DTV wat stilviel, en nu profiteerde het achttal van Ard Korporaal en Joost Preuninger. Via 21-21 werd het 23-26, en ondanks dat AW.DTV nog op een doelpunt verschil kwam viel de gelijkmaker nooit meer. Daardoor nam Fortuna twee zwaarbevochten punten mee uit de hoofdstad.

Prognose Ard
“Toen we uit van ze wonnen zei ik al: AW.DTV is helemaal geen verkeerde ploeg en die gaan nog veel punten halen. Dat hebben ze inmiddels gedaan. Ik ben wel van mening dat wij van ze moeten winnen, als we ‘gewoon’ doen wat we moeten doen.”