Voorbeschouwing Fortuna – DOS’46

Aanstaande zaterdag om 19:00 uur staat voor de 16e keer in Delft in de Kenonz Korfbal League de wedstrijd tussen Fortuna en DOS’46 op het programma. De ploeg uit Nijeveen won afgelopen zaterdag van HKC/Creon Kozijnen en pakte z’n eerste winst van het seizoen, terwijl ons vlaggenschip afgelopen zaterdag voor de tweede keer op rij verloor. PKC/Vertom was in eigen huis te sterk voor de ploeg van Ard Korporaal en Damien Folkerts.

DOS’46/VDK GROEP

Drie punten heeft de ploeg van Henk-Jan Mulder en Friso Boode nu, terwijl er misschien wel op vier punten gerekend was. De Nijeveners kwamen op de openingsspeeldag van de Kenonz Korfbal League niet verder dan een 12-12 gelijkspel tegen Groen Geel (een evenaring van het laagste gelijkspel ooit in de Kenonz Korfbal League). En dat terwijl de ploeg van Mady Tims maar liefst 9 spelers kwijt raakte en door de ogen van vele kenners als degradatiekandidaat nummer één wordt gezien. Een valse start dus voor DOS’46, maar het herstelde zich afgelopen zaterdag uitstekend door promovendus HKC te verslaan met grote cijfers.

Zoals zo vaak was Christian Dekkers weer de grote man bij DOS’46/VDK Groep. De man die al behoorlijk wat clubs achter z’n naam heeft staan lijkt goed op z’n plek bij de ploeg uit Nijeveen. Dekkers heeft een vaste basisplek bij Mulder en Boode en doet wat hij goed kan: goals maken. Afgelopen zaterdag blonk Dekkers weer uit, scoorde 8 treffers en staat inmiddels op 353 treffers in de Kenonz Korfbal League. Afgelopen seizoen eindigde de onderlinge ontmoeting in Delft in een 27-27 gelijkspel. En wie zorgde er vlak voor tijd voor de gelijkmaker en zorgde er persoonlijk voor dat DOS’46 een punt mee nam naar Nijeveen? Inderdaad, Christian Dekkers.

FORTUNA

Dan de onzen van vertrekkend trainer/coach Ard Korporaal. Ons vlaggenschip beleeft een slechte seizoenstart. Het verloor al twee keer in deze competitie en als we de laatste play-off wedstrijden van vorig seizoen ook meerekenen, dan won het al vier keer op rij niet. Was het vorig seizoen DVO/Accountor die de laatste twee play-off wedstrijden wonnen, in deze competitie waren op de openingsspeeldag KZ en afgelopen zaterdag dus PKC/Vertom te sterk voor de voormalig landskampioen.

Met name de wedstrijd tegen KZ/KEUKENSALE.COM wil ik eruit halen. De ambiance waarin de wedstrijd toen werd afgewerkt was nou niet bepaald een steun voor de ploeg van Korporaal en Folkerts. Een vrijwel lege hal met ongeveer 300 toeschouwers en de tegenstander die het meeste geluid maakte. Niet bepaald de juiste ingrediënten om als ploeg tot grote hoogten te stijgen. Bij dezen wil ik de jeugd oproepen om weer sfeer te gaan maken tijdens de wedstrijden van Fortuna 1. Kom allemaal in je rood-witte Fortuna shirt naar de sporthal aanstaande zaterdag en maak er weer een “Hel van Delft” van. De ploeg heeft dit nodig.

OPROEP

Aanstaande zaterdag is er een speciale actie, beschikbaar gesteld door het bestuur van Fortuna. Alle ouders van onze jeugdleden vanaf de Kangoeroes t/m de A jeugd mogen gratis naar binnen. Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is een e-mail sturen naar onze Korfbal League manager Joris Houweling via klmanager@fortuna-korfbal.nl. Geef aan wie je zoon en/of dochter is, voor hoeveel personen je een kaartje wilt en onze Korfbal League manager zorgt voor een toegangskaart die per e-mail verstuurd zal worden. Met z’n allen, als één club, moeten we achter ons vlaggenschip gaan staan. We zijn niet voor niks een vereniging. We moeten ons gaan verenigen en ervoor zorgen dat de punten aanstaande zaterdag in Delft blijven. We hopen en rekenen op een heksenketel aanstaande zaterdag om 19:00 uur in onze eigen sporthal. Heel graag tot zaterdag!

Door: Joris Houweling