Voorbeschouwing Fortuna-KZ

Morgen is het dan weer zover. De start van de Kenonz Korfbal League. Het wordt alweer de 19e jaargang sinds de oprichting.

Morgen een mooi affiche op het programma. Fortuna tegen KZ/Keukensale.com. Fortuna is één van de drie ploegen die sinds de oprichting van de Kenonz Korfbal League er al vanaf het begin bij is. De andere twee zijn AKC Blauw Wit en PKC/Vertom. KZ gaat aan het 18e seizoen beginnen in de Korfbal League. KZ pakte reeds drie landstitels, Fortuna één minder. De laatste titel van KZ is alweer best lang geleden: in 2012 won het nipt in de finale van PKC met 20-19. Het was tegelijkertijd ook de laatste finale die KZ ooit bereikte. Voor de laatste landstitel van Fortuna hoeven we minder ver terug. In 2022 pakte het de tweede landstitel door PKC te verslaan met 22-21.

Vorige week stonden de ploegen ook tegen elkaar in de finale van het Theo Korporaal Korfbal Spektakel. KZ was lang de iets betere maar gaf de wedstrijd ook weg zodat de “onzen” een gelijkspel uit het vuur konden slepen. Uiteindelijk won KZ na strafworpen nadat Fortuna hun derde strafworp miste. Toch gaat het er morgen pas echt om. In de finale van vorige week wisselden beide ploegen veelvuldig door en daarom zou je kunnen zeggen dat het morgen wel eens heel anders zou kunnen worden.

Fortuna-KZ is een wedstrijd die al veelvuldig werd gespeeld in de Kenonz Korfbal League. Fortuna won 7 keer hun thuiswedstrijd tegen KZ, maar verloor al 9 keer. Nog nooit werd het in Delft een gelijkspel.

De wedstrijd staat onder leiding van het koppel Marcel Luttik en Joeri Kok. Aanvang 20:00 uur.

Check dit bericht voor de kaartverkoop

Heel graag tot morgen!