Voorbeschouwing: Working on a dream

Fortuna/Delta Logistiek is een unieke club. Niet alleen strijdt het jaar in jaar uit op het hoogste podium van Nederland – en staat het haast steevast in de play-offs – ook de jeugdopleiding floreert. Vanaf de jongste jeugd wordt gestreden om die ene droom: het Kampioenschap van Nederland.

Zaterdag kunnen weer vier ploegen een stap zetten naar een nieuwe felbegeerde hoofdprijs. Uniek! Die droom werd in april 2011 mooi gevisualiseerd op een spandoek: Working on a dream is al jaren het motto van de Delftse grootmacht. Want ondanks de successen van de afgelopen jaren blijft het toch altijd een prestatie op zich.

Die droom is niet enkel weggelegd voor de spelers uit de eerste teams van Fortuna/Delta Logistiek. Juist de betrokkenheid van de hele club maakt het extra speciaal. Supporters koesteren diezelfde droom en het is fantastisch om te zien hoeveel vrijwilligers zich week in, week uit, en deze weken zelfs nog een beetje meer, uitsloven om alles in goede banen te leiden en de club in zijn geheel te laten floreren.

Natuurlijk droomt iedere Fortunees van het behalen van die felbegeerde titel in Ziggo Dome. Maar wat Fortuna/Delta Logistiek zo’n fantastisch mooie club maakt, is dat het ‘Working on’-gedeelte misschien nog wel mooier is. De energie, de passie die voorafgaand aan en tijdens de play-offs te zien zijn, zijn fantastisch. Het typeert de club, die vorig jaar een zelfde seizoen kende en ondanks de verloren finale toch een groots onthaal en feest kon laten losbarsten.

Aan de vooravond van TOP/SolarCompleet gaan we echter vooral voor het bemachtigen van die zo gekoesterde finaleplek op 13 april. En iedereen weet dat het knap lastig wordt. In Sassenheim ‘waren we de baas’, maar Fortuna/Delta Logistiek zal een andere landskampioen zien zaterdagavond. TOP zint op eerherstel en wil het dan dinsdag in eigen huis afmaken. TOP weet dat het de kwaliteiten heeft. Maar Fortuna/Delta Logistiek weet echter ook dat het zaterdagavond gewoon kan gebeuren. Ons motto is al sinds dit Korfbal Leagueseizoen: ‘It can be done, because we run as one’. Zaterdagavond zal dat niet anders zijn, niet enkel voor de selectie, maar voor de gehele club.