Wedstrijdverslag 17 april

Onze toppers van de F1 zijn op het veld gestart als E6 om alvast ervaring op te doen in de E categorie. Na een hele spannende oefenwedstrijd tegen ODO E1 die nipt werd gewonnen konden ze eindelijk aan de competitie starten op 17 april. De wedstrijd van 6 april werd verplaatst doordat DES E1 geen team op de been kon brengen. Het duurde dus even voordat ze konden gaan beginnen aan de competitie.
De hele dag waren er stortbuien, maar om 17:00 kwam het zonnetje door en konden we droog aan de wedstrijd beginnen. De tegenstander was een mengeling van alle leeftijden en dat was ook te merken in lengtes. Sommige kinderen waren echt groot. Andere kinderen waren ongeveer even groot als Fortuna. We startte fel en namen al snel een voorsprong. DES liet zich echter niet gek maken en kwam weer terug. In de eerste twee kwarten bleven beide ploegen dicht bij elkaar en werd er om en om gescoord. Na de rust nam Fortuna een sprintje en scoorden we een aantal keer achter elkaar. Deze voorsprong werd niet meer weggegeven waardoor de eindstand op 11-8 kwam voor Fortuna. Het verdedigen van de doorloopballen ging al een stuk beter dan een paar weken geleden. Onze snelle counters en mooie ballen naar binnen kwamen ook veelvuldig voor. Er werden ook een paar mooie doorloopballen gescoord. Op naar zaterdag en weer verder leren.

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊