Fortuna hoeft niet voluit te gaan tegen zwak Groen Geel

Wedstrijdfoto Fortuna - Groen Geel

Fortuna heeft zaterdagavond met weer flink wat meegereisd publiek een gemakkelijke overwinning behaald tegen degradatiekandidaat Groen Geel. Na een ruststand van 5-12 voor de Delftenaren werd het uiteindelijk 11-26 en zo deed Fortuna wat het moest doen en dat was twee punten halen.

Goed spelen deed Fortuna in het eerste kwartier van de eerste helft helemaal niet. Groen Geel kwam op 2-0 voorsprong en met name door Daan Preuninger bleef Fortuna in de race. De 4-4 kwam van zijn hand en dat was alweer zijn derde score van de avond.

Na de 4-4 begon Fortuna pas weg te lopen bij Groen Geel. Met name Nik van der Steen verdiende een aantal strafworpen en na een tussenstand van 5-10 in Delfts voordeel had Van der Steen er alweer 5 in liggen. Ook Van Geffen, Van Erk (die op de plek speelde van Jessica Lokhorst) en Merijn Mensink kwamen op het scoreformulier. Na 10 minuten in de 2e helft was het 7-17 en was de wedstrijd gespeeld.

Opnieuw waren het dezelfde doelpuntenmakers: Mensink, Preuninger, Van Geffen, Van Erk en wederom Van der Steen. Van der Steen scoorde uiteindelijk ook de 7-18 en daarna zorgde pas de 1e treffer van Fleur Hoek van de avond voor een tussenstand van 7-19.

Na de 8-20 van Preuninger (zijn 6e treffer) kwam Chelsea Mooi in het veld voor Fleur Hoek, het Kenonz Korfbal League debuut voor het talent van Fortuna. Na de 8-21 van opnieuw Van der Steen (zijn 8e) was het direct daarna raak voor Mooi met haar eerste schot van de wedstrijd.

Na de 8-23 van Michelle van Geffen wisselde Fortuna nog meer. Van Nieuwenhuijzen, Van Geffen en Mensink gingen eruit en daar kwamen Swikker, Van Vliet en Resy Weijts voor in de ploeg.

Fabienne van Erk, die kan terugkijken op een prima wedstrijd, zorgde met haar derde treffer voor de 8-24. Van der Steen miste nog een strafworp en de laatste twee goals aan Fortunazijde kwamen op naam van  Jimmy Swikker. Ook Eline Entken viel nog in aan het einde van de wedstrijd. Zij kwam in de ploeg voor Renée van Ginkel.

Een gemakkelijke overwinning voor Fortuna, dat nog steeds 5e staat in de Kenonz Korfbal League. De ploeg van Ard Korporaal en Damien Folkerts staat nu 4 punten achter op DVO. DVO speelde zaterdagavond gelijk in Gorredijk tegen LDODK.

Na de wedstrijd kwamen Merijn, Tim, Sascha en Nik nog even mee de bus in. Na een bedankwoordje voor de support door Nik gingen de spelers nog even de hele bus door om alle supporters een high five te geven. Dat werd uiteraard zeer gewaardeerd en in opperbeste stemming gingen de supporters weer terug richting Delft.

Aanstaande zaterdag speelt Fortuna thuis tegen het HKC van Marrien Ekelmans. Aanvang 19:30 uur. Tot dan in de sporthal van Fortuna!

Door: Joris Houweling