Wedstrijdverslagen 10 februari

F4:

Deze week speelden wij tegen Avanti F1. We hebben al vaker tegen ze gespeeld en altijd is dit een spannende wedstrijd. Net zoals dit keer. Het ging in het begin gelijk op. Over en weer vielen de doelpunten.  In de rust stonden we 8-10 achter. Daarna kwamen we 11-10 op voorsprong. Helaas scoorden wij toen niet meer en scoorden zij er nog 4. De einduitslag is 11-14 geworden.  Volgende keer beter. Nu even 2 weken geen wedstrijd en dan nog 3 wedstrijden in de zaal.

D1:

Vandaag speelde de D1 tegen Groen Geel. Een ploeg die net onder ons staat dus het kon alle kanten opgaan. Gelukkig mocht iedereen vandaag iets langer uitslapen want de wedstrijd startte om 11 uur bij Fortuna. Iedereen had blijkbaar een goede nachtrust gehad want we vlogen uit de startblokken. Na een kwartier spelen stond er al 6-2 op het scorebord. Groen Geel vond het dus al snel tijd voor een time out. Na de time-out gingen we gewoon rustig door met scoren. We hadden verschillende vormen doelpunten: afstandsschoten, dichtbij onder de korf, strafworpen en ook doorloopballen. We gingen de rust in met 11-3. In de rust heeft Groen Geel waarschijnlijk een donderspeech gehad want ze waren na de rust erg scherp. De winst is geen moment in gevaar geweest. We bleven gewoon rustig mee scoren waarbij de eindstand 16-8 werd. We hebben nu even 2 weekenden rust vanwege de voorjaarsvakantie. Daarna nog drie wedstrijden in de zaal. Dit worden nog behoorlijk pittige potjes tegen de nummer 1 en 2. Wie weet zit er nog een stunt in.

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊