Wedstrijdverslagen 14 oktober

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de verrichtingen van al onze jeugdteams? In deze rubriek kunnen jullie wekelijks teruglezen hoe de jeugdploegen het ervan af hebben gebracht.

Deze week een heleboel verslagen met ook een aantal kampioenen:

Fortuna F7 is kampioen!

De kids van de F7 speelden afgelopen zaterdag thuis tegen Maassluis. Eerder dit seizoen werd tweemaal verloren van Maassluis, maar door het vele oefenen tijdens de trainingen konden we ze nu met 5-1 verslaan. De F7 stond goed te verdedigen en probeerde alle ballen te onderscheppen. Zodra we de bal hadden gooide we snel over naar naar elkaar zodat we bij de korf lekker konden schieten! Door deze overwinning is de F7 kampioen geworden van de veldcompetitie. Super knap! Lieve toppers van de F7 wat zijn jullie gegroeid de afgelopen weken, wij zijn trots op jullie!

Fortuna F4 is kampioen!

De laatste wedstrijd op het veld moesten wij uit spelen tegen Reeuwijk F1. Voordat de wedstrijd begon wisten we eigenlijk dat we kampioen waren ook als we gingen verliezen. Al snel stonden we 0-2 voor. Na 10 minuten stond het al snel gelijk. En hebben we ook achter gestaan met 3-5 tijdens de rust stonden we 7-5 achter. In de tweede helft stond het snel 7-7. Het liep op het einde de hele tijd gelijk op. Helaas op het einde toch nog verloren met 10-9. Maar we konden toch ons kampioenschap vieren.  Isa-Beau, Sofie, Fenna, Lizzy en Tristan, Gefeliciteerd met jullie kampioenschap! Jullie hebben het verdiend en er hard voor gewerkt samen!!

F2:

De F2 groeit elke week een stapje meer.

De F2 bestaat dit jaar uit een groep wat vorig jaar ook al voor een groot gedeelte samen speelde in één team. Waar ze vorig jaar nog makkelijk kampioen werden was het dit jaar een stuk lastiger. In een poule met slimmere en grotere tegenstanders had de F2 het in het begin ook vrij lastig.Maar op de training lieten de spelers zien dat ze graag beter wilden worden. Onder begeleiding van Milan, Rick en Seth op de dinsdag en op de woensdag van Marloes, Lisette en coach Jan-Willem werd er getraind op de balvaardigheden en het nabootsen van wedstrijdsituaties.Dit zagen de ouders ook terug in de wedstrijden. Zaynab, Lynn, Stijn, Xem en Kees wisten elke week de wedstrijd spannend te maken. Soms werd er verloren maar er waren ook twee hele spannende gelijk gespeelde wedstrijden. Afgelopen zaterdag was daar eindelijk de kers op de taart.Na wederom een gelijk opgaande wedstrijd tegen KCR F1 veranderde de slotfase in een spannende “korfballeague” achtige  wedstrijd. Met veel kansen over en weer was het maar de vraag wie er zou winnen. Gelukkig trok de F2 nu wel aan het langste eind en werd er in de laatste minuut nog gescoord. Goed gespeeld allemaal!

Fortuna F1 is kampioen!

De competitie van de F1 begon niet helemaal goed. We verloren de eerste wedstrijd van KVS, maar de wedstrijden daarna werd er hard gewerkt om dit weer recht te gaan zetten. Tegen KCC werd er vrij eenvoudig gewonnen, maar uit tegen Korbis hadden we het lastig. Nu bestaat de F1 uit Guus en zijn drie meiden: Anna, Jasmijn en Myrthe. Korbis had 3 felle jongetjes waardoor onze meiden hard moesten werken. Gelukkig trokken wij aan het langste eind en wonnen wij na een spannende wedstrijd.  Daarna volgde de thuiswedstrijd tegen KVS en maakte de F1 het bijzonder spannend. Eerst dik voorstaan, daarna dik achterstaan, maar uiteindelijk wonnen we en lagen we weer op kampioenskoers. We moesten de laatste twee wedstrijden dus wel winnen. Vorige week werd KCC netjes verslagen. Afgelopen zaterdag dus weer tegen Korbis. Vanwege de herfstvakantie kon Jasmijn helaas niet meedoen, maar gelukkig hadden wij de kanjers Xem en Kees uit de F2 die ons wilde helpen. Super fijn en bedankt!
Dit keer had de F1 geen kind aan Korbis en kwam er een monsterscore van 25-4. Een betere kampioenswedstrijd konden we ons niet wensen.
Op naar het zaalseizoen!

E5:

Vandaag was een spannende dag voor de E5. Zij konden namelijk bij winst kampioen worden. We gingen op bezoek bij Valto in de Lier. Helaas waren zij vandaag een stukje beter dan onze toppers van Fortuna. De eindstand is 12-4 geworden. Luuk, bedankt voor je inzet vandaag.
We kunnen terug kijken op een super goed veldseizoen en kijken uit naar de zaal. E5 jullie zijn toppers!

C1:

C1 zaterdag 14 oktober tegen Valto
De laatste wedstrijd van deze veldcompetitie speelden wij in De Lier tegen Valto. Na enkele minuten wist Valto te scoren. Helaas bleef het rustig aan de kant van Fortuna. Na een tijdje gespeeld te hebben, vroeg Punya om een time out. En dat heeft geholpen! Wat een mooi samenspel en de ballen vlogen erin. Met 1-8 op het scorebord gingen we de rust in.
Vol vertrouwen werd de tweede helft gestart. Fortuna bleef veel in balbezit en ze hadden zichtbaar plezier in het spel. Ze speelden snel en zaten duidelijk beter in het spel dan Valto, die toch ook een paar mooie acties lieten zien.
Onze kampioenen wisten uiteindelijk de wedstrijd te winnen met 3-14!! Trots op deze kanjers die na afloop van de wedstrijd bij Fortuna hun overwinning en kampioenschap vierden met taart en ontvingen zij de medailles.  🥇

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊