Wedstrijdverslagen 2 maart

F4:

Afgelopen zaterdag speelden wij uit tegen Nieuwerkerk F3. Al snel stonden we met 2-0 achter. Toen kwamen we snel terug op 2-2. We scoorden over en weer. In de lange rust stonden we met 7-5 achter. Wij hadden af en toe een superspeler in de wedstrijd nodig. Na een paar minuten stonden we al snel gelijk. Het was een spannende wedstrijd waarvoor we hard hebben moeten werken om uiteindelijk te winnen met 8-10. Heel goed gespeeld F4!

D1:

Afgelopen zaterdag mocht de D1 aantreden tegen TOP D1. De ploeg is bekend voor ons. Dit keer helaas zonder Mika. Hij heeft zijn arm gebroken, dus we moeten hem wat langer missen. Mika was er wel bij als supporter. Super gezellig!
Gelukkig wilde Dees met ons meedoen. Isabeau was helaas ziek geworden dus met Yara en Jayden (bedankt allebei!) als reserves begonnen we aan de wedstrijd.
Fortuna D1 is altijd wat scherper in middagwedstrijden is gebleken. Ook hier was dat weer duidelijk. TOP opende de score, maar we bleven wel goed aanhaken. Het ene vak kwam wel makkelijker tot scoren dan het andere vak. Zeker de eerste helft. TOP sloeg een klein gaatje en we gingen de rust in met 11-7. Na de rust moest Fortuna even wakker worden en liep TOP uit naar 14-8. Daarna kon het tweede aanvalsvak de korf ook gemakkelijker vinden en kwamen we terug tot 15-13. Er stonden toen nog 10 minuten op de klok, dus er kwam hoop op een stunt. Als ouders gingen we er eens goed voor zitten. Het werd 15-14… Daarna 15-15… Met nog 1 minuut 40 op de klok. Wat een spanning. Genoeg kansen op de 15-16 voor Fortuna, maar hij wilde er maar niet in. Met nog 30 seconden te gaan scoorde TOP helaas wel en is het 16-15 geworden. Een puntje was verdiend geweest na deze mooie comeback, want wat hebben ze gestreden. TOP heeft zich door deze winst geplaatst voor de play-offs voor het NK. Super knap dus dat wij het ze zo moeilijk hebben kunnen maken.Volgende week tegen Nieuwerkerk die op nummer 1 staat. Wie weet kunnen we het hun ook weer eens moeilijk maken.

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊