Wedstrijdverslagen 20 april

Afgelopen zaterdag speelde de E6 hun tweede competitiewedstrijd tegen ALO. We kwamen aan met een prachtig zonnetje, maar zodra de scheids infloot begon het ineens keihard te regenen. Dat was even schakelen. Ineens koud en een enorm gladde bal. ALO is een jaartje ouder en had ook lange spelers. Die lange armen zijn dan toch wel even wennen. Toch kwamen wij op voorsprong en hebben we die niet meer weggegeven. De scheids wil ik vanaf hier een groot compliment geven. Hij deed het zo leuk met de kinderen. Legde goed uit wat er gebeurde en wat zij anders konden doen. Heel fijn om te zien. Dat helpt de kinderen om te begrijpen wat er nu eigenlijk gebeurde of wat ze fout deden. Na het eerste kwart snel een warm vest of t-shirt eronder zodat de handen ook warmer bleven. Met de rust stonden we 7-3 voor. De regen stopte en de vader van Guus ging op zoek naar thee zodat de handen gewarmd konden worden. De doelpunten bleven vallen, maar ook aan ALO kant vonden zij de korf steeds makkelijker. Wij maakten mooie korte kansjes af en ALO maakte mooie (verre) afstandsschoten. Uiteindelijk werd er gewonnen met 12-8.
Het verdedigen van de doorloopballen ging vandaag ook weer beter dan vorige wedstrijd. Super goed gedaan Guus, Anna, Jasmijn en Myrthe! Nu eerst lekker vakantie vieren.

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊