Wedstrijdverslagen 4 november

Zijn jullie ook zo benieuwd naar de verrichtingen van al onze jeugdteams? In deze rubriek kunnen jullie wekelijks teruglezen hoe de jeugdploegen het ervan af hebben gebracht.

Afgelopen weekend stond nog in het teken van oefenen in de zaal. Op 4 november hadden we een uitwisselingsdag met PKC. De zaal was dus flink gevuld met allemaal jeugdteams in het rood-wit en groen-wit.

Wedstrijdverslag Fortuna F3 – PKC F3

Op deze herfstige oefendag voor de zaal waren de velden de hele ochtend gevuld met het groenwit van PKC tegen het roodwit van Fortuna. Voor de F3 stond er veel op het spel want er was dit jaar nog geen overwinning voor Milou, Dylan, Fleur, Elyse en Boaz en coach Bregtje. In de eerste helft vielen de punten gemakkelijk voor dit hechte collectief, met doelpunten door alle spelers. Het grootste deel van de wedstrijd speelden ze dan ook tegen een superspeler! In de tweede helft stond het vizier iets minder scherp ingesteld maar met fel verdedigend werk werd er wel een verdiende eerste overwinning binnen gesleept! Eindstand 13-9.

D1:

Onze D1 moest vandaag een uitwedstrijd spelen tegen PKC D1. De wedstrijd was pas om 14:10 dus alle kinderen konden heerlijk uitslapen. Vandaag hadden we onze invalcoach Lieke. Sascha en Sophie hadden een trainingsweekend met hun eigen team. Lieke besprak voor de wedstrijd de tactieken met de kinderen goed door. Elk vak had een andere opdracht.
Dat het team was uitgeslapen was zeker te merken. De doelpunten vlogen ons om de oren. Dat waren we niet gewend van de veldwedstrijden. Vooral de dames schoten vandaag met scherp. Met de rust stonden we 9-2 voor. Op het veld zijn we niet hoger gekomen dan 9 doelpunten in een gehele wedstrijd. We gingen er dus eens goed voor zitten in de tweede helft.
Ook in de tweede helft liep het goed door en bleven we lekker door scoren. Ballen van dichtbij, ballen van heeeel ver weg. Alles viel goed vandaag. De uitslag werd uiteindelijk 16-5 voor ons.
Lieke was enorm trots op de kinderen en de ouders langs de lijn natuurlijk ook. Ze hebben de opdrachten goed uitgevoerd die voor de wedstrijd zijn besproken. We hopen dat dit het stukje zelfvertrouwen meegeeft voor de zaal om zo lekker door te blijven gaan.

F1:

De F1 speelde vandaag tegen PKC F1. Een ploeg die niet bekend was voor ons dus we hadden geen idee wat we konden verwachten. Zij begonnen het inschieten met doorlopen dus we werden er toch een beetje bang van. Deze angst was gelukkig niet terecht. Binnen no-time stonden we met 3-0 voor door Myrthe die in de eerste 10 minuten alles raak schoot wat ze in haar handen kreeg. De superspeler kon dus worden ingezet en is er ook niet meer uit geweest. Fortuna bouwde de stand goed uit door goed naar elkaar te kijken en goed samen te spelen. De vrije man of vrouw werd goed gevonden. Iedereen heeft zijn doelpunten meegepakt.
In de tweede helft heeft Marloes ze de opdracht gegeven om alleen nog te schieten als je goed vrij staat. Er mocht niet meer verdedigd worden geschoten. Hierdoor moest er nog meer worden opgelet naar wie er het beste vrij stond. Dat kan de F1 al goed. Een mooie eindstand van 14-3 in ons voordeel. Komende zaterdag beginnen we met een vrij weekend, maar op 18 november start het zaalseizoen dan echt. We kijken er al naar uit.

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊