Wedstrijdverslagen 6 april

Onze eerste wedstrijd weer op het veld was ver weg in Almkerk tegen Ackc F1. De wedstrijd begonnen wij gelijk goed met 3 doelpunten op rij. In de eerste rust stonden we 1-5 voor. In de lange rust stonden we 2-8 voor. Bijna de hele wedstrijd hebben wij tegen 5 tegenstanders gespeeld. We hebben de wedstrijd met 4-15 gewonnen. Goed gespeeld Sofie, Tristan, Fenna, Isa-Beau en Lizzy!

D1:

De D1 mocht afgelopen zaterdag hun eerste veld competitiewedstrijd spelen bij Fiks. Het was even zoeken naar het veld, maar uiteindelijk waren we ruim om tijd en kon iedereen warm gaan lopen. Doordat we voor de zaal helaas zijn gedegradeerd uit de hoofdklasse wordt er niet meer om de 2 doelpunten gewisseld. Dit was toch wel even schakelen. Zeker ook voor de ouders. Het spel was een stuk trager en door het goed uitverdedigen deed de tegenstander er erg lang over voordat de bal gegooid werd. De doelpunten waren deze wedstrijd schaars. Ze wilde niet echt vallen en we waren ook wel wat ongeduldig. Geen beste wedstrijd, maar ook slechtere wedstrijden kun je gewoon winnen. Dat deed de D1 dan ook met 7-9. De volgende wedstrijd is de verplaatste wedstrijd van 11 mei. We moeten dan tegen Die Haghe op een dinsdagavond. Deze ploeg kennen we nog uit de zaal. We hebben daar een keer van gewonnen en een keer van verloren. Er zal dan in ieder geval scherper moeten worden gespeeld.

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊