Wedstrijdverslagen jeugd 1 juni

Deze zaterdag speelden wij weer tegen PKC. Dit keer tegen veel jongens. Al snel stonden we met 1-4 achter. Al snel scoorden wij weer en stond het in de 2e rust 3-7. We kwamen snel weer terug en kwamen tot 8-8 en toen bleef het gelijk opgaan. 12-12 werd het en toen vielen de doelpunten helaas aan de verkeerde kant. De eindstand is 13-16 geworden. Helaas meiden jullie hebben er hard voor gewerkt. Elyse bedankt voor het invallen.

Dit veldseizoen mocht de F2 het als F1 gaan proberen. Nadat ze in de zaal op overtuigende wijze al kampioen waren geworden, wilde dit team zich op het veld gaan meten met betere tegenstanders. Sinds de zaalperiode trainden ze alvast op de E-palen en met grote ballen, en dat werpt zijn vruchten wel af. Op het veld werd de korf makkelijk gevonden en werden er veel doorloopballen uit de ruimte genomen en gescoord.
Ook was te zien dat deze kinderen training krijgen van Milan, Seth en Rick, want bijna elke doorloopbal werd met één handje genomen en ook deze gingen raak.

Na vier duidelijke overwinningen kon de F1 afgelopen zaterdag het kampioenschap niet meer ontlopen. Tijdens de wedstrijd tegen Weidevogels was het begin nog wel wat chaotisch, maar uiteindelijk trok de F1 de wedstrijd dankzij heel veel onderscheppingen naar zich toe. Na terugkomst bij Fortuna kon dan ook de huldiging beginnen en werd de kinderchampagne ontkurkt.

Het was voor de ouders, trainers en de trotse coach ontzettend leuk om te zien hoeveel progressie deze kinderen dit seizoen lieten zien, in combinatie met het spelplezier van de kinderen.

Ontzettend gefeliciteerd met het kampioenschap, Lynn, Zaynab, Stijn, Xem en Kees!

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊