Wedstrijdverslagen jeugd 25 mei

F3:

Deze zaterdag speelden wij weer tegen PKC. Dit keer tegen veel jongens. Al snel stonden we met 1-4 achter. Al snel scoorden wij weer en stond het in de 2e rust 3-7. We kwamen snel weer terug en kwamen tot 8-8 en toen bleef het gelijk opgaan. 12-12 werd het en toen vielen de doelpunten helaas aan de verkeerde kant. De eindstand is 13-16 geworden. Helaas meiden jullie hebben er hard voor gewerkt. Elyse bedankt voor het invallen.

E6(F1):

De E6 speelde een wedstrijd tegen RWA E4. Een ploeg met grote kinderen, maar inmiddels zijn we dat wel gewend. We laten ons niet meer gek maken en gebruiken onze snelheid. Er werd weer mooi overgespeeld en de vrije speler werd goed gevonden. Goede ballen naar binnen zorgde voor vele doelpunten. De eindstand werd 17-3 voor Fortuna. Komende week de terugwedstrijd tegen DES. Ook zij hebben grote spelers, vorige week ook 17 doelpunten gemaakt en hebben tot nu toe alleen van ons verloren. Dat wordt dus goed ons best doen, want bij winst of gelijkspel is ook op het veld het kampioenschap een feit.

D1:

De D1 speelde de terugwedstrijd tegen Die Haghe. Een pittige tegenstander waar we wisselende resultaten tegen hebben behaald. De uitwedstrijd werd nipt verloren dus de kinderen wilde heel graag de winst pakken. Door wat kampgangers is er niet optimaal getraind, maar er waren al goede tactieken bedacht door invalcoach Lieke. Sascha en Sophie moesten helaas naar Wageningen voor hun eigen wedstrijd. De wedstrijd zelf was spannend en rommelig. We hadden veel haast terwijl we altijd aan de goede kant van de score hebben gestaan. Hierdoor werden niet altijd even goede ballen gegooid. Er werden wel mooie aanvallen opgezet waar ook mooie doelpunten uit gemaakt werden. Na een 5-3 voorsprong gingen we rusten met een 7-7 stand. De tweede helft waren we goed scherp en vielen de doelpunten een stuk gemakkelijker. De tegenstander werd steeds bozer want aan hun kant vielen de doelpunten niet meer zo makkelijk. Langzaamaan liepen we uit en werd 14-9 de eindstand. Het kampioenschap hebben we hierdoor weer in eigen handen. Op naar Fiks komende zaterdag!

Lever ook je teamverslag aan!

Schrijven jullie ook een klein verhaaltje over de wedstrijd? Je kunt er eventueel een leuke (actie)foto bij doen. Let op: check dan wel even of alle ouders van de kinderen op de foto het ermee eens zijn dat de foto op de Fortuna-website bij de jeugdverslagen wordt geplaatst.

Mail het verhaaltje met of zonder foto in het weekend of uiterlijk t/m maandagavond naar jeugd-tc@fortuna-korfbal.nl, dan wordt je stukje op woensdag meegenomen in deze rubriek.

Heb je een leuk stukje, maar ben je te laat met opsturen? Geeft niks, maar dan kan het zijn dat hij de week erna pas wordt gepubliceerd😊