Zaterdag: Landskampioen Fortuna/Delta tegen KZ/Thermo4U bij KorfbalTotaal Cup

Zaterdag 27 augustus wordt het nieuwe korfbalseizoen door LKV Het Bosch ingeluid met de vijfde editie van de KorfbalTotaal Cup. Dit jaar gaat de wedstrijd met verschillende innovatieve spelregels tussen landskampioen Fortuna en nummer drie van Nederland KZ/Thermo4U.

Opnieuw is het de Lexmondse organisatie gelukt de regerend landskampioen te strikken. In april won het Delftse Fortuna/Delta Logistiek in een volgepakt Ahoy de landstitel. In de halve finale versloegen zij KZ/Thermo4U uit Koog aan de Zaan. KZ/Thermo4U is 27 augustus de tegenstander bij de KorfbalTotaal Cup.

De wedstrijd staat onder leiding van Marcel Luttik en Joeri Kok. Voorafgaand aan de wedstrijd spelen twee regionale teams een voorwedstrijd. Hoofdsponsor is sportshop KorfbalTotaal.nl.

De KorfbalTotaal Cup kenmerkt zich door haar innovatieve opzet. De teams spelen om prijzengeld in (vier) sets. Iedere set van 12,5 minuut zuivere speeltijd is er € 250 te winnen. Bij een gelijke stand aan het einde van een set is er 1-tegen-1 shoot-out tussen twee spelers om de set te beslissen. Het team dat overall wint krijgt daarnaast een bonus. Vorig jaar ging de Cup naar PKC/Vertom uit Papendrecht.

De teams spelen net als in de zaal met schotklok en een live DJ zorgt bij iedere doelpunt voor de sfeer. Voor relaties en sponsors is er een VIP-paviljoen.

Meer info via www.facebook.com/korfbalcup.

Socials:

Onze selectie neemt zaterdag 27 augustus a.s. deel aan de KorfbalTotaal Cup in Lexmond (bij Utrecht). Er wordt dan gespeeld in 4 sets om prijzengeld (totaal € 1.500) waarbij gelijke setstanden worden beslist met een 1-tegen-1 duel. Kom je ook kijken? Meer info via www.facebook.com/korfbalcup of www.instagram.com/korfbaltotaalcup.