Er zijn hardlopers die alleen met goed weer naar buiten gaan en er zijn hardlopers die door weer en wind hun hardloopschoenen aantrekken. Ben jij een hardloper die in de koude wintermaanden gewoon doortraint? Dan train je ook vaak in het donker. Als je tenminste een 9 tot 5 baan hebt.
Hoe lekker de kou en regen soms kan zijn, soms is het ook een hele uitdaging om de deur uit te komen. Nederland is onvoorspelbaar. De ene dag regent het, de andere dag schijnt de zon. Deze weken is het ineens ver onder nul met een ijzig koude wind.
Zoals veel van jullie, zijn mijn loopdoelen belangrijker voor mij dan binnen blijven en op de bank hangen. Toch is moeilijk om tijdens deze koude wintermaanden naar buiten te gaan.

Daarom heb ik een lijst gemaakt met redenen waarom we de kou in moeten om te trainen. Ook als we dat niet willen

1. Door in alle weersomstandigheden hard te lopen, ben je beter voorbereid op de dag van een hardloopwedstrijd. Je hebt namelijk getraind in alle weersomstandigheden! Tijdens een hardloopwedstrijd kan het namelijk ook niet altijd goed hardloopweer zijn.
2. Een training in de winter afmaken geeft een gevoel van voldoening.
3. Als je eenmaal bezig bent, ben je blij dat je naar buiten bent gegaan. Elke keer weer.
4. Door koude weersomstandigheden hardlopen voel je je sterk. Zeker als je de hele dag binnen achter een bureau hebt gezeten.
5. Lopen in de kou verhoogt je mentale weerbaarheid.
6. Je blijft op schema naar je hardloopdoel.
7. Buiten hardlopen is gratis.
8. Het creëert een excuus om meer hardloopspullen te kopen. Koud weer betekent meer lagen, dus meer kleding.
9. De wegen zijn lekker rustig in de winter.
10. Kiezen om iets te doen dat je uitdaagt, ontwikkelt discipline.
11. Het helpt je om een positieve mindset te ontwikkelen waardoor je doelen makkelijker te bereiken zijn.
12. Lopen onder ideale weersomstandigheden zal nog gemakkelijker aanvoelen.
Heb jij nog andere voordelen om deze winter buiten te komen?