Nieuwe maatregelen, wat betekent dat voor trainingen en competitie?

Update 16/11/2021:

Maandagavond heeft Fortuna de richtlijnen van de gemeente Delft ontvangen, voor de nieuwe maatregelen tegen het coronavirus. Het doel van de maatregelen is het aantal contactmomenten verminderen en de kans op besmetting te verkleinen. Fortuna heeft de consequenties voor de trainingen en wedstrijden op ons complex vertaald in de volgende richtlijnen:

• Zowel bij wedstrijden als bij trainingen is er geen publiek toegestaan. Ook niet als een kind gebracht moet worden door een ouder, omdat de reisafstand op de fiets te ver is. Kinderen kunnen bij het hek van het Fortuna-complex worden afgezet en weer worden opgehaald; de trainers begeleiden de jongste spelers na de training naar het hek.

Voor de welpen geldt een iets andere richtlijn, die via de welpencoördinator gecommuniceerd zal worden.

• Van maandag tot en met vrijdag is het complex gesloten voor ouders en ander publiek. Alleen trainers en de teams die trainen mogen het complex betreden;
  • Voor 18 jaar en ouder is voor het betreden van het complex  inclusief kantine een CoronaToegangsBewijs (CTB) nodig, op elk moment;
  • De kantine is van maandag tot en met vrijdag gesloten, op alle momenten van de dag;
  • Op zaterdag en zondag is de kantine open tot uiterlijk 20.00 uur, afhankelijk van het programma;
  • In de kantine is een vaste zitplaats verplicht. De bardiensten voor de spelende teams gaan gewoon door.

Voor de wedstrijden bij Fortuna mogen per wedstrijd in de sporthal aanwezig zijn:

• Maximaal 3 coach(es) van thuis- en uitploeg;
  • Maximaal 2 rij-ouders per bezoekend jeugdteam van de E- en F-leeftijd
  • Maximaal 3 rij-ouders per bezoekend jeugdteam van D t/m A
  • Voor A1/A2/B1 geldt dat de jurytafel, net als de scheidsrechter, tot de essentiële functies behoort, dus gewoon plaats kan nemen in de sporthal.
  • andere ouders nemen plaats in de kantine, waar de wedstrijd helaas niet gevolgd kan worden.

Van alle thuisspelende ploegen zal één ouder (of speler bij de senioren) 45 minuten voor het begin van de wedstrijd de CTB-controle afnemen bij de bar.

Het schema daarvoor wordt via de teamouders verspreid.

Er wordt nog gekeken of er centraal een livestream verzorgd kan worden bij Fortuna; verdere info volgt.

Bij uitwedstrijden gaan wij ervan uit dat teams met zo min mogelijk auto’s naar een andere vereniging vertrekken.

Ga ook na wat de richtlijnen van de ontvangende vereniging zijn; die zijn te vinden op de website en/of in de sportlinkapp.

Hopelijk zijn deze maatregelen maar voor drie weken en kunnen we daarna weer ouderwets van onze spelers genieten.

Samen redden we het wel; volg de regels op, wees lief voor onze vrijwilligers en neem zelf ook een deel van de vrijwilligerstaken op je!

___________________________

13/11/2021

De nieuwe maatregelen zorgen voor extra uitdagingen voor onze vereniging. Wij volgen daarin te allen tijde het advies van de Gemeente Delft en het KNKV om zodoende op een verantwoorde manier te kunnen blijven sporten. Met ingang van zaterdag 13 november 18.00u is publiek bij trainingen en wedstrijden uitgesloten.

Op trainingsavonden blijven we werken met een verplichte CoronaCheck van iedereen ouder dan 18 jaar en tevens ID-controle. Waarbij dus per zaterdag 13 november 18.00u alleen sporters en noodzakelijke vrijwilligers de sporthal mogen betreden. De kantine is op trainingsavonden gesloten.

Ouders wordt gevraagd om op trainingsavonden buiten het complex te wachten.

In competitieweekenden scannen we aan de deur. Er zal een schema worden opgesteld waarbij het thuisspelende team een uur voor haar eigen wedstrijd wordt verzocht om aan de deur alle inkomende personen te scannen en te controleren of zij daadwerkelijk een actieve rol vervullen.

We onderzoeken daarnaast de mogelijkheid om de thuiswedstrijden van de jeugd van Fortuna/Delta Logistiek via een livestream aan te bieden, om de thuisblijvers op die manier te voorzien.

We verwachten daarnaast komende week meer communicatie vanuit de eerder genoemde instanties, waardoor we nog meer duidelijkheid hopen te kunnen scheppen.