TKKS: Fortuna wint van HKC en behaalt met zowel 1 als 2 de finale

Gister in Papendrecht stond de eerste ronde van het Theo Korporaal Korfbal Spektakel op het programma. Fortuna 2 trapte het bal om 13:30 uur af tegen HKC 2. De Fortunezen hadden het lastig en met name Sanne Langendoen en Lieke Kamsteeg scoorden er op los. Gaandeweg de wedstrijd kreeg Fortuna 2 echter steeds meer grip en met name Resy Weijts blonk uit. De 12-17 van opnieuw Sanne Langendoen leek de beslissing in de wedstrijd te zijn, maar Fortuna 2 knokte zich knap terug en won alsnog de wedstrijd met 21-20.

Ons vlaggenschip speelde gisteren ook tegen HKC. HKC, dat onder leiding staat van oud-speler van Fortuna Marrien Ekelmans, promoveerde naar de Korfbal League door in de finale van de Korfbal League 2 Dalto te verslaan. HKC heeft ervaring in de ploeg met onder andere Fenna Zwang, Danny den Dunnen en Eliza Roest, en dat maakt het een gevaarlijke ploeg om tegen te spelen. Maar gister heerste Fortuna op alle fronten. Fortuna, dat aantrad zonder de WK-gangers Lokhorst, Hoek en Preuninger, kwam geen moment in de problemen. Het kon leunen op de zuiver schietende Van der Steen die weer eens niet te stoppen was. Eindstand 26-19. Zodoende plaatst Fortuna zich voor de finale. Tegenstander in de finale op 11 november  is het Zaanse KZ/Thermo4U dat na een golden goal won van PKC/VERTOM.

Programma 11 november:

13:30 uur HKC/Creon Kozijnen 2 – KZ/Keukensale.com 2

15:30 uur Finale RKL: Fortuna 2 – PKC/Vertom 2

17:30 uur HKC/Creon Kozijnen 1 – PKC/Vertom 1

19:30 uur Finale KL: Fortuna 1 – KZ/Keukensale.com 1

Meer informatie over de finaledag en de toegang kun je hier vinden. Daarnaast worden de wedstrijden ook live uitgezonden via Eyecons.